כך ניהול דף פייסבוק מתורגם לכסף
יותר מ-4 מיליון משתמשים רשומים בפייסבוק בישראל, וכל אחד מהם מבלה מול הניוזפיד יותר מחצי שעה ביום בממוצע.
אם נצרף את זה לעובדה שלמשתמש הממוצע בפייסבוק יש כ-130 חברים, כך שכל פעולת “לייק”, שיתוף או תגובה לפוסט חושפת את העמוד לכ-130 גולשים נוספים, המסקנה היא שניהול עמוד בפייסבוק, יצירת אינטראקציה קבועה עם הגולשים וחיזוק נוסף של פרסום בפייסבוק – יכולים להיות כלי שיווקי מאוד חזק כמעט לכל עסק.
איך הופכים אוהדים בפייסבוק ללקוחות?
נחשוב למשל על חברת איפור, שפותחת עמוד עסקי בפייסבוק כדי ליצור נוכחות נוספת באינטרנט וחשיפה לגולשות בפייסבוק. במסגרת ניהול העמוד השוטף, החברה משתמשת בעמוד העסקי שלה בפייסבוק בעיקר כדי לעודד שיח בין אוהדות העמוד ולמשוך אוהדות חדשות.
מדי יומיים-שלושה עולות לעמוד תמונות מרהיבות של דוגמניות המאופרות בצבעים וסגנונות שונים, שיוצרות שרשרת לייקים ותגובות ומביאה מצטרפות חדשות לעמוד באופן קבוע. לפעמים עולה בעמוד סקר שמופנה אל הגולשות ומתייעץ איתן לגבי מוצר מסוים או העדפה כללית (למשל – באיזה טעם תעדיפי את הליפגלוס החדש שלנו? תות או אפרסק?, או – איזה צבע צללית את הכי אוהבת?). מדי פעם מתפרסם בעמוד קופון מבצע לאוהדות, שמציע מוצר בהנחה משמעותית או סייל על חלק ממוצרי החברה.
פרסום בפייסבוק תמיד יצליח יותר מהפוסט הכי ויראלי
כל אחד מהפוסטים האלה – תמונות מושכות, סקרים או קופונים ומבצעים – עשוי להצליח למשוך אוהדים חדשים לדף העסקי ואולי אפילו ייצר מכירות, אך גם פוסט מאוד ויראלי לא יעשה את העבודה כמו פרסום בפייסבוק שפועל במקביל למשיכת האוהדים הטבעית לעמוד.
הסיבה היא שפוסט רגיל מאוד מוגבל ביכולת התפוצה שלו: הוא ייחשף רק לחלק קטן מאוד מהאוהדים של הדף ולחלק קטן מאוד מהחברים שלהם – ורק אם הם כתבו תגובה או שיתפו את הפוסט. אפילו “לייק” רגיל לא מספיק כדי לחשוף את הפוסט במידה הרצויה שתביא מצטרפים חדשים לעמוד, ובהמשך – להגדלת המכירות.
לעומת זאת, המודעה הממומנת בפייסבוק חושפת את המותג לאוהדים חדשים שעדיין לא נחשפו אליו, לפי קריטריונים דמוגרפיים שנקבעים בעת פתיחת המודעה (גיל, מין, אזור מגורים, מצב משפחתי וכדומה). לכן, פרסום בפייסבוק הוא זה שמביא את עיקר האוהדים החדשים שמצטרפים לדף ומייצר מכירות בפועל, וזו הסיבה שכדאי ורצוי לכל עמוד עסקי להוסיף באופן קבוע פרסום בפייסבוק בנוסף לניהול השוטף של העמוד.
אם עושים פרסום בפייסבוק, למה צריך גם להעלות תוכן חדש?
פרסום בפייסבוק אמנם יביא לעמוד קהל לקוחות פוטנציאלי חדש, אבל ניהול עמוד בפייסבוק הוא זה שישמר את האוהדים הקיימים לאורך זמן (בייחוד אם כל תוכן חדש שעולה לדף העסקי מקודם באמצעות פרסום ממומן, אפילו לפרק זמן קצר).
כך, כל פוסט על מוצר חדש, מבצע או קופון יוכל להמיר חלק מהאוהדים לצרכנים של מוצרי החברה, שיוכלו לבצע רכישה על ידי יצירת קשר או ישירות מאתר האינטרנט, אם יש אליו הפניה מהעמוד העסקי.
ככה עושים כסף מדף בפייסבוק.