המרת פרופיל אישי לדף עסקי
הגעת ל-5,000 חברים בפרופיל האישי שלך בפייסבוק, או בפרופיל האישי שפתחת לעסק שלך, ופתאום – הפתעה – פייסבוק לא מאפשרת לך לצרף חברים נוספים לרשימה, והדרך היחידה לעשות את זה היא לבטל חברות עם חברים קיימים (ביצוע פעולת unfriend), שיפנו מקום לאחרים.
למה זה קורה?
הסיבה פשוטה ואפילו די רציונלית: פייסבוק מנסה לבצע הפרדה ברורה בין פרופיל אישי, שהוא עמוד פייסבוק שמייצג אדם אמיתי שעומד מאחוריו, לבין עמוד עסקי (המוכר גם כדף אוהדים), שמתאים לעסק, ארגון, מותג, או אישיות מפורסמת שלא יכולה להסתפק באלפים בודדים של חברים או מעריצים.
לכן, קבעו בפייסבוק, הגולש הסביר מחזיק בכמות חברים סבירה שאינה עולה על 5,000 בסך הכל, ומעבר לזה – אותו גולש הוא ככל הנראה ארגון כלשהו או סלב בהתהוות.
המרת הפרופיל האישי לפרופיל עסקי
אם זה המצב ו-5,000 חברים זו מגבלה שלא תוכל להרשות לעצמך, זה הזמן לעבור לדף עסקי, להפסיק להציע חברות לכל מיני אנשים שאתה גם ככה לא באמת מכיר, ולהמתין ללייקים שיגיעו בהמוניהם.
החדשות הטובות: עמוד עסקי יאפשר לך לעשות שימוש בפרסום בפייסבוק, קידום פוסטים והפצת קופונים ללקוחות פוטנציאליים – אפשרויות החסומות לחלוטין בפני משתמשים בעלי פרופיל אישי. החדשות הרעות: פתיחת דף עסקי חדש בפייסבוק מחזירה אותך לנקודת האפס, וזה לא משנה כמה חברים יש לך בפרופיל האישי. אפס לייקים, צא לדרך.
מה?! להתחיל הכל מאפס, ועוד כשאין יותר את האפשרות להציע חברות לכל החברים של השכן ממול?! בעבר, היתה דרך נוספת להתמודד עם הבעיה: המרת הפרופיל האישי בפייסבוק לפרופיל עסקי. המשמעות פשוטה: כל אלפי החברים שהיו לך הפכו לאוהדים, או לייקים, ולעמוד שלך התווספו כל מיני אפשרויות נוצצות שלא היו שם קודם, כמו למשל – שיווק בפייסבוק, חיבור הדף העסקי לפרופיל האינסטגרם ופרסום באינסטגרם.
איך הופכים פרופיל אישי בפייסבוק לדף עסקי?
בעבר, פייסבוק סיפקו את האפשרות להמיר כל דף אישי בפייסבוק לעמוד עסקי, אך אפשרות זו נסגרה ואינה פעילה יותר כיום.
כל עוד היה ניתן לעשות זאת, השינוי היה לעתים מיידי ולפעמים חלף גם חודש עד שהעמוד השלים את התהליך והפך לעמוד עסקי מן השורה, וסיפק דחיפה משמעותית לפרסום העסק באינטרנט. כשזה היה עוד אפשרי, המרת פרופיל אישי לפרופיל עסקי גרמה למחיקה אוטומטית של כל התמונות, האלבומים והפוסטים מהפרופיל האישי ברגע ההמרה לעמוד עסקי, ולכן היה צורך לדאוג לגיבוי של מלוא התכנים.
כאמור, אפשרות זו כבר אינה פעילה היום ויש לפתוח דף עסקי חדש בפייסבוק. אפשרויות שיווק דיגיטלי נוספות שמומלץ לשקול לעסק בצמיחה הן פרסום כתבה, פרסום בטאבולה או פרסום באאוטבריין.