8 טיפים לניהול אינסטגרם לעסק
1. להתמיד בעדכונים באופן קבוע
הרשתות החברתיות מתעדכנות כל הזמן, ואף אחד לא זוכר היום מה פורסם אתמול או לפני יומיים. כמו בכל רשת חברתית, גם באינסטגרם צריך להפגין נוכחות קבועה ולא להיעלם מהנוף הווירטואלי. לא מספיק לפתוח משתמש ולעדכן אותו פעם אחת, או בתדירות נמוכה מדי. עדכונים שוטפים יוצרים תדמית של עסק חי ודינמי שמתחדש כל הזמן, ומשאירים אותו בתודעה.
2. להקפיד על תמונות טובות, אבל לא להגזים עם הפילטרים
אינסטגרם סובבת סביב תמונות, וחשוב להעלות תמונות שמושכות את העין ולהקדיש תשומת לב רבה לתוצר הסופי. אינסטגרם מעמידה לרשות המשתמשים כלים בסיסיים לעריכת תמונה ופילטרים מיוחדים שיכולים לשדרג מאוד את הנראות שלה, אך כדאי להימנע מתוצאה מוגזמת ומלאכותית מדי. הרעיון הוא ליצור תמונה נעימה ואסתטית, מבלי להעמיס עליה כל פיצ’ר אפשרי. תמונות ערוכות מדי יוצרות רושם חובבני, וגורמות למוצרים שלך להיראות הרבה פחות טוב.
3. לשתף את התמונות בפייסבוק מדי פעם
ממשק האינסטגרם מאפשר להעלות את התמונות שלך אוטומטית גם לפייסבוק, ורצוי להשתמש באפשרות הזו לפחות מדי פעם אם לא תמיד. כך, תזכיר לכל חברי הפייסבוק שלך שיש לך גם חשבון אינסטגרם, תצליח להגיע לקהל נוסף בלחיצת כפתור, ואפילו לצבור עוקבים חדשים.
4. להשתמש בתגיות (#)
תגיות (Hashtags) יכולות לסייע לך לחשוף את התמונות בפני קהל נוסף מהארץ וגם מרחבי העולם, כאשר ניתן לתייג עד 30 תגיות בכל תמונה. כל מה שצריך לעשות זה להקליד בכיתוב התמונה או בתגובה אליה את הסימן # ולאחריו את הנושא הרלוונטי בעברית, באנגלית, או בכל שפה שתבחר (למשל: #טבע, #ספא, #אהבה). אנשים שיחפשו באינסטגרם את התגית שהוספת יגיעו לכל התמונות שסומנו בתגית הזו, וייתכן שגם לתמונה שלך – אפילו אם הם בכלל לא עוקבים אחריך. זוהי דרך פשוטה ויעילה להשיג עוקבים חדשים לחשבון אינסטגרם.
5. לשלב בין תמונות אינפורמטיביות לבין תמונות אווירה
אינסטגרם היא אולי הרשת החברתית הכי קלילה שקיימת היום, והתמונות בחשבון שלך צריכות להיות בהתאם. נכון שמדובר בכלי נהדר לקידום מבצעים ומידע חדש, אבל זהו בעיקר המקום לחזק תדמית ולא לפרסם מודעות, פליירים או מבצעים מיוחדים באותיות גדולות ואדומות. חשוב לשלב בין תמונות עדכונים לתמונות אווירה שמשדרות תחושה של מותג מלא כיף, ועושות חשק להכיר אותו מקרוב.
לחצ/י כאן לפרטים על ייעוץ שיווקי לעסק
6. לא לשכוח להוסיף מידע חשוב
פרסמת מבצע חדש? מוצר שרק הגיע? מעולה. אל תשכח שבלי המידע הפרקטי, אין שום דרך לדעת איך להשיג את מה שאתה מוכר. חשוב לספר לאוהדים באינסטגרם, בקצרה, מה כתובת החנות, שעות הפתיחה ופרטים ליצירת קשר במידת הצורך.
7. לשתף פעולה עם עסקים אחרים באינסטגרם
כדי להגדיל את כמות העוקבים, כדאי לפנות לעסקים בתחומים משלימים לשלך, שגם להם יש חשבון אינסטגרם, ולהציע לפרסם זה את זה ב”פוסט אורח”, שבו כל אחד מכם יציג תמונה של העסק השני, יחד עם קישור לחשבון האינסטגרם שלו. כך תוכל להיחשף בקלות לקהל חדש שמתעניין בתחום שלך.
8. להציע הטבות ייחודיות רק לעוקבים שלך
אם אתה מציע באינסטגרם משהו שאי אפשר לקבל במקום אחר, אנשים שמתעניינים במותג שלך יצטרפו כעוקבים לאינסטגרם שלך כדי לקבל את ההטבה. כל מה שצריך לעשות הוא לפרסם בפייסבוק, באתר ובכל מקום רלוונטי אחר, שכדאי להצטרף וליהנות מהטבות בלעדיות לאוהדי האינסטגרם בלבד, יחד עם קישור לחשבון או ציון שם המשתמש בו אתה מופיע, ועם הזמן – להגדיל משמעותית את כמות העוקבים שלך.
מליס דיגיטל היא סוכנות תוכן ופרסום באינטרנט: קופירייטינג, כתיבת תוכן לאתרים, שיווק בפייסבוק, ניהול דפי פייסבוק, ניהול אינסטגרם, פרסום באינסטגרם, פרסום באאוטבריין, קידום כתבות בטאבולה ועוד.