לא כל אחד הוא קופירייטר
כל מודעה, ברושור או אתר אינטרנט זקוקים למעצב ולאיש תוכן, הוא הקופירייטר. בעוד שהמעצב אחראי לעיצוב של החומר הפרסומי או אתר האינטרנט, איש התוכן עוסק בכתיבה, עריכה וקופירייטינג – תוכן שיווקי – ומתמקד בניסוח הטקסט המתאים שיופיע באותו פרסום או אתר.
תוכן שיווקי נדרש בכל הפקה של חומר פרסומי: בחירת שם למוצר וניסוח סלוגן מתאים, כתיבה של מודעת פרסום לעיתונות או כתיבת תוכן לאתר אינטרנט, ברושור, פלייר, באנר, פרופיל חברה או פרופיל עסקי, מודעות גוגל, פרסום בפייסבוק ועוד. אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי יעיל אפילו יותר, והתוכן המופיע בו חשוב לא פחות מעיצוב מושקע.
למה המעצב שלי לא יכול לכתוב גם תוכן שיווקי או תוכן לאתר שלי?
כי עיצוב ותוכן הם שני דברים שונים. בדרך כלל, כשרוצים להפיק מודעה, ברושור או אתר אינטרנט, פונים למעצב. עיצוב זה תחום שרוב האנשים אינם בקיאים בו ולכן נדרשת כאן עבודה של בעל מקצוע. אבל כשמדובר בכתיבה הסיפור הוא אחר, כי הרי כולם יודעים לכתוב. אלא שלצורך קופירייטינג, כתיבה של תוכן לאתר או כתיבה של תוכן שיווקי, לא מספיק לדעת לכתוב בשפה תקנית ללא שגיאות. קופירייטר טוב צריך לעשות הרבה יותר מזה.
כל קופירייטר חייב לדעת למכור
קופירייטר צריך לדעת לכתוב, אך הוא חייב לדעת גם למכור ולשכנע: לגרום לקורא לקלוט את המסר ולא להחמיץ אותו, להעביר אליו את המידע מבלי שיתבלבל מעודף טקסט, ריבוי מסרים או עיצוב שגוי. קופירייטר צריך להיות גם מומחה בשיווק, שיודע היטב איך למשוך לקוחות אל המוצר או השירות שמוצע להם.
נכון, כולם מסוגלים לכתוב, אבל בדרך כלל אין להם מספיק ידע וניסיון כדי לעשות את זה טוב. במקרה של כתיבת תוכן לאתר זה אפילו יותר משמעותי: תוכן לאתר חייב להיות מדויק וקולע לקהל היעד, אחרת הגולש פשוט יעבור לאתר הבא.
קופירייטינג טוב צריך למשוך את תשומת לב הקורא.
תוכן שיווקי טוב הוא טקסט שמוכר.