שיווק באינטרנט:
האם זה משתלם?
כל בעל עסק יודע שפרסום הוא הוצאה הכרחית בדרך להצלחה, ומבין שהפרסום המסורתי כבר לא ממש עובד היום.
פרסומות בעיתון, על שלטי חוצות או חלוקת פליירים בקושי מצליחים להחזיר את ההשקעה, ותקציבי הפרסום הגדולים מנותבים בשנים האחרונות לאינטרנט. אבל גם שיווק באינטרנט שמתחיל בהקמת אתר, הפצת ניוזלטר מעוצב או פרסום בפייסבוק – לא מבטיח בהכרח הגדלת מכירות.
למה זה קורה? במקרים רבים, כשלים בתהליך השיווק באינטרנט נובעים מהמסר השיווקי:
- השקעת באתר אינטרנט יפה ויקר, אבל לא הצלחת להעביר בו מסר שיווקי מדויק? לא תקבל פניות מלקוחות פוטנציאליים.
- הפצת ניוזלטר מעוצב לעשרות אלפי גולשים, אבל בחרת בכותרת מייל משעממת? אף אחד לא יפתח אותו.
- השקת קמפיין טאבולה בתקציב גבוה לצורך פרסום כתבה שיווקית, אבל המסר היה יותר מדי מתוחכם עבור הגולשים? לא תצליח להגדיל מכירות.
כדי להיות אטרקטיבי ולגרום לגולש לבחור להתעניין דווקא במה שיש לך להציע לו, ולא במתחרים שלך, חשוב לדעת כיצד להעביר את המסר שלך בדרך האפקטיבית ביותר. איך עושים את זה נכון? כאן צריכה להיכנס לפעולה עבודת קופירייטינג מוקפדת.
רושם ראשוני הוא קריטי
סביר להניח שהגולש הממוצע שנכנס לאתר שלך לא יודע מי אתה או מה העסק שלך מציע לו. לכן חשוב שהמסר המרכזי שאתה רוצה להעביר יהיה בולט וברור, ושניתן יהיה לראות ולהבין אותו מיד, ברגע שהגולש מגיע לאתר.
גולש שלא מבין מיד לאן הוא הגיע – ממשיך הלאה לאתר הבא וכבר לא יהיה לקוח שלך.
להגיע לשורה התחתונה
אף אחד לא קורא טקסטים ארוכים באינטרנט, וכולם רוצים להבין את העניין כמה שיותר מהר. גולש ממוצע שמגיע לאתר תדמית סטנדרטי ישהה בו פחות משתי דקות, ויצפה בשניים עד שלושה דפים בלבד. לכן, גם אחרי שהסברת לגולש בצורה הברורה ביותר מה אתה מציע לו – אל תמלא את האתר בטקסטים בלתי נגמרים.
רוצה לספר לו על היתרונות שלך ועל כל האפשרויות שהמוצר שלך מציע? הדרך החכמה לעשות זאת היא באמצעות קופירייטינג מדויק וקצר. כתבת טקסט ארוך מדי ולא ממוקד? השתמשת במונחים מקצועיים שאתה מכיר מצוין, אבל לאדם הממוצע אין מושג בהם? הגולש שלך יאבד עניין וסבלנות.
לייצר סקרנות
כשאתה מפיץ ניוזלטר, מעלה סטטוס לרשתות החברתיות או נעזר בפייסבוק לצורך פרסום כתבות, המוצר שלך מתמודד על תשומת לבו של הגולש יחד עם עוד עשרות מסרים אחרים שהוא מקבל באמצעים האלה בכל יום.
יש לך רק שורה אחת קצרה כדי להשיג את תשומת לבו ולגרום לו לפתוח דווקא את הניוזלטר שלך מכל המיילים שהוא מקבל, להתייחס לסטטוס שעדכנת או להקליק על מודעה שפרסמת בפייסבוק. לקופירייטינג של השורה הקצרה הזו יש חשיבות עצומה, מכיוון שהיא זו שתקבע אם הגולש יסתקרן וימשיך לקרוא מידע נוסף, או פשוט יתעלם ממך – כך שהיא חייבת להיות מסקרנת ומדויקת במיוחד.
שורת נושא היא לא עוד “מכשול קטן” בתהליך השיווק באינטרנט. היא אחד הדברים הכי חשובים בו.
לדבר בגובה העיניים
אתר אינטרנט או קמפיין פרסומי הוא דרך מצוינת להשיג פניות מלקוחות פוטנציאליים חדשים, ובעיקר בפרסום בפייסבוק, שם אפשרויות הפרסום ממוקדות בדיוק לקהל היעד שלך, יצירת הקמפיין פשוטה ומהירה והרווח גדול יחסית להשקעה.
אבל רבים טועים לקשר את המילים “קמפיין” ו”קופירייטינג” עם שפה מתוחכמת, משחקי מילים ושימוש בגימיקים. כמובן שחשוב לשמור על יצירתיות, אבל צריך לזכור: המטרה הראשונית והחשובה ביותר בכתיבה שיווקית היא לעודד מכירות.
קופירייטינג מוצלח הוא כזה שמשלב בין יצירת עניין לבין העברת מסר שיווקי ברור. באתר אינטרנט, ברשתות חברתיות, בדף נחיתה, בבאנר פרסומי ובכל מקום אחר – דבר אל הקהל שלך בגובה העיניים. ספר לו מה אתה מציע לו ומה התועלת שתהיה לו מרכישת המוצר שלך.
אל תפסיד גולשים פוטנציאליים
בתחום שמשתנה כל הזמן, חשוב להכיר את החוקים ואת הדרך הטובה ביותר למצות את הפוטנציאל של האתר שלך בצורה הטובה ביותר. היום, למשל, גם אתר עם קופירייטינג מוצלח ומסר שיווקי מדויק יפסיד כמות עצומה של גולשים אם לא יותאם לגלישה ממכשירים ניידים, מכיוון שאחוז ניכר מנפח הגלישה באינטרנט מתבצע היום דרך טלפונים סלולריים או טאבלטים.
עבוד רק עם מומחים לשיווק באינטרנט
בנוסף להתאמת האתר למכשירים ניידים, אתר שבוחר להעביר את המסרים שלו באמצעות תמונות בלבד וללא טקסט, לא יוכל להיסרק על ידי גוגל ויהיה בלתי אפשרי לאיתור במנועי חיפוש.
זו דוגמא לכשל נפוץ של בעלי עסקים בבניית אתר אינטרנט, כשהם נעזרים באנשי מקצוע שלא מכירים את התחום מספיק לעומק. בהקמת אתר, פרסום בפייסבוק ובכל פעילות שיווק אחרת באינטרנט – חשוב להיעזר במעצב, קופירייטר, בונה אתרים ואיש פרסום שמכירים את תחום השיווק באינטרנט היטב, ויודעים בדיוק איך כל המכונה הזו עובדת.
זה שווה לך הרבה מאוד כסף.
פרסמת בהצלחה? אל תשכח את השלב הבא
פרסום אינו רק סיפור מעניין על מותג מוצלח, אלא אמצעי מכירה שיכול לייצר לך רווחים משמעותיים. לכן, אם אין בו הנעה לפעולה שתייצר לך פניות מלקוחות – הוא חסר תועלת לחלוטין. הנעה לפעולה היא חלק בלתי נפרד מכל פרסום – באתר אינטרנט, בפייסבוק ואפילו בפלייר מודפס שחולק בתיבות הדואר.
בכל סוג פרסום יש לעודד את הלקוח להתעניין במוצר, ליצור איתך קשר ולהשאיר פרטי התקשרות כמו כתובת, טלפון וכתובת מייל. לבסוף, חשוב מאוד לדאוג למענה מקצועי ומהיר ככל האפשר לכל פנייה שנוצרה בעקבות הפרסום שלך – ולסגור את מעגל המכירה.