טעויות נפוצות
בניהול חשבון פייסבוק עסקי
1. לפתוח עמוד, וזהו
אז פתחת עמוד פייסבוק עסקי. מזל טוב. אבל העבודה לא נגמרת כאן, היא רק מתחילה. כדי שעמוד פייסבוק יצליח, הוא חייב להתחדש כל הזמן, ואם לא תראה נוכחות בפיד של האוהדים שלך ותזכיר להם שאתה שם – כנראה שהם פשוט ישכחו מקיומך.
פוסטים, תמונות ועדכונים בתדירות גבוהה, במיוחד כשהם משולבים עם פרסום בפייסבוק כדי להגיע למקסימום חשיפה לקהל יעד ממוקד, ישאירו אותך תמיד בתודעה, ימשכו לדף שלך אוהדים חדשים (שאולי בהמשך יהפכו ללקוחות פוטנציאליים), ויתנו תחושה של מותג חי ודינמי. אל תמעיט בערכו של פרסום בפייסבוק, לפחות לאוהדים של הדף אם לא לקהל פוטנציאלי חדש: אם תסתמך רק על החשיפה האורגנית של העמוד, מעט מאוד אנשים יראו את העדכונים שלך בפייסבוק.
2. להתעלם מהקהל שלך
דף פייסבוק הוא לא רק הזדמנות טובה לפרסם את העסק שלך, הוא גם פלטפורמה מצוינת לשמור על קשר עם הלקוחות ולהקשיב להם. מהר מאוד תגלה שגולשים יעשו בו שימוש כדי לשאול שאלות, להביע את דעתם ואולי גם להתלונן.
לא לענות להודעות או תגובות בדף הפייסבוק שלך – פירושו לא לתת שירות, ולשדר ללקוחות שלך את התחושה שלא אכפת לך ממה שהם חושבים. מענה קבוע ואדיב בעמוד הפייסבוק שלך ייתן ערך חיובי למותג, כי לקוח תמיד יעדיף את מי שנותן לו שירות מהיר ומצוין, ואפילו ימליץ עליו לאחרים.
3. להזניח את האסתטיקה
כמו בחיים האמיתיים, רושם ראשוני הוא חשוב מאוד. עמוד פייסבוק טוב צריך להיות קודם כל מושך מבחינה ויזואלית: צבעוני, מעניין, עם תמונות איכותיות שיתפסו את העין כבר מהרגע הראשון וישלימו את המסר השיווקי.
חשוב לזכור: הדף העסקי שלך בפייסבוק מייצג את העסק שלך. תמונות לא אסתטיות, תמונות שצולמו בטלפון בצורה חובבנית או תמונות מועתקות – ירחיקו ממך אוהדים פוטנציאליים, שעלולים להרגיש שמדובר במותג לא מקצועי (מה גם שבמקרה של תמונות מועתקות מדובר בהפרת זכויות יוצרים, שאינה חוקית).
מומלץ להשקיע בצילום איכותי ומקצועי של המוצרים, המשרד וצוות העובדים, או לרכוש תמונות מאתרי תמונות מקצועיים על פי הצורך (כמו זה למשל). תמונות איכותיות ישמשו אותך לא רק בעמוד הפייסבוק, אלא גם באתר האינטרנט, חומרים פרסומיים ועוד, ובהחלט שוות את ההשקעה.
4. לשכוח שמדובר בעמוד ייצוגי
תגובות שליליות בפייסבוק – כנראה שאי אפשר להימנע מזה, אבל כן אפשר וצריך להימנע מלריב עם האנשים שכתבו אותן. דף הפייסבוק העסקי שלך אינו חשבון של אדם פרטי, וכל משפט שנכתב בו אמור לייצג את תדמית העסק והמדיניות שלו. חשוב להקפיד תמיד לענות בסבלנות ובאדיבות גם לשאלות ותלונות, ולא משנה עד כמה הן בלתי מוצדקות לדעתכם. ויכוחים מייגעים עם לקוחות או אוהדים על גבי העמוד ודאי לא יעשו לכם שירות טוב, ירחיקו מכם את המתלוננים, וכנראה שגם את החברים שלהם.
5. לכתוב יותר מדי, או פחות מדי
דף עסקי בפייסבוק הוא המקום הטוב ביותר להעביר בו עדכונים חשובים ללקוחות ולאוהדים, לדווח על אירועים וחידושים רלוונטיים, אך חשוב ביותר שהמסרים האלה יהיו ברורים וחדים ככל האפשר. מצד אחד, לא כדאי להפליג בתיאורים ארוכים ובמידע עודף שיהפכו את הפוסט לארוך ומייגע שאף אחד לא יקרא, ומצד שני – אם תשמיט פרטים חשובים – האוהדים שלך כנראה לא יטרחו לחפש את המידע החסר בעצמם.
בכל מסר שתרצה להעביר באמצעות דף הפייסבוק, כתוב בבירור ובתמציתיות בדיוק במה מדובר, והוסף את כל הפרטים הרלוונטיים: פרטים מלאים על מוצר או שירות (כן, כולל מחיר. אחרת תיאלץ לענות על השאלה הזו בתגובות לפוסט), מתי והיכן מתקיים אירוע מסוים, מה אתה מציע ובאילו תנאים, וכמובן – דרכי יצירת קשר או קישור לרכישה. מילת המפתח לפוסט אפקטיבי היא מיקוד.