חנות הלייקים של פייסבוק
בזמן האחרון אי אפשר לפספס פרסומות מסוג חדש שהופיעו לנו על הניוזפיד בפייסבוק, שהוצף בבאנרים בולטים לקידום עמודים עסקיים ברשת החברתית.
אולי זה בגלל שאנשים כבר לא משתמשים כמעט בקופונים של פייסבוק שבשנת 2012 הסתערו לנו על המסכים, או כדי להגביר משמעותית את ההכנסות מפרסום בסמארטפונים, שאינם מציגים את המודעות הממומנות המסורתיות של פייסבוק, ואולי היא פשוט החליטה שחבל על הכסף שאנשים משלמים כדי לקנות אלפי לייקים מאתרים מפוקפקים (גם אם אותם לייקים הם של פרופילים מזויפים, או של בני 15, או מזויפים של בני 15 שגרים באינדונזיה). במקום זה, היא הרי יכולה למכור את הלייקים בעצמה לכל המרבה במחיר, בהסוואה של פרסום בפייסבוק.
פרסום בפייסבוק לעשירים בלבד
אם לשפוט לפי כמות הבאנרים מהסוג החדש שהשתלטו לנו על המסך, פייסבוק מצאה לה דרך לא רעה בכלל לעשות הרבה מאוד כסף, ומהר. כל מה שבעל דף עסקי צריך לעשות הוא לקבוע את התקציב היומי ולראות איך הלייקים מתחילים לטפס מעלה במהירות.
הערכת הלייקים שתצברו בעמוד העסקי שלכם בעקבות הפרסום בפייסבוק משתנה מפעם לפעם – כנראה לפי סטטיסטיקות ההקלקה (ומי יודע, אולי לפייסבוק יש גם בורסת לייקים) – ונכון לרגע זה עומדת על 26-3 לייקים בתקציב של 18 ₪ ליום, 53-6 לייקים בתקציב של 36 ₪ ליום, 106-12 לייקים בתקציב של 72 ₪ ליום, 132-15 לייקים בתקציב של 90 ₪ ליום ו-265-29 לייקים בתקציב של 180 ₪ ליום.
בלי פילוח של קהל היעד, מי צריך פרסום בפייסבוק?
בשונה מפרסום בפייסבוק באמצעות מודעות ממומנות, או קידום פוסטים שלא תמיד מוביל את הגולש להצטרף כאוהד לעמוד, הפרסום החדש מתמקד במשיכת לייקים לדף העסקי – ולייקים בלבד.
הגולש לא צריך להטריד את עצמו בקריאת פוסטים, הזמנת קופונים ואפילו לא בכניסה לטיימליין של העמוד. רק ללחוץ לייק, והופ – הוא בפנים. עוד הבדל בולט וחשוב בין מודעות פייסבוק רגילות לבאנרים החדשים הוא שהפילוח של קהל היעד בפרסום החדש מצומצם ביותר, ומוגבל לאזור המגורים (ארץ, מחוז, ישוב).
זאת, לעומת פילוח ממוקד מאוד של קהל היעד במודעות פייסבוק, שיכול להתמקד גם במאפיינים כמו גיל, מין, מצב משפחתי, השכלה, תחומי עניין ועוד. בקיצור, חנות לייקים רשמית מטעם פייסבוק בכבודה ובעצמה.
האוהדים החדשים שלכם: לב שבור, אחמד אחמד ופשוט מהממת
שם בדיוק טמונה הבעיה. כשהפרסום בפייסבוק לא משתמש בכלי החזק ביותר של פילוח קהל היעד לפרסום – הוא כבר לא פונה לנתח השוק של המפרסם.
הוא פונה לכולם, ומאבד את היתרון המוחץ שתמיד ליווה את המודעות הממומנות בצדי הטימליין. ופייסבוק? הופכת לפלטפורמת פרסום רגילה כמו כל פרסום אחר באינטרנט. אל תופתעו אם תגלו שרשימת הלייקים ההולכת ומתארכת בעמוד מורכבת מקהל ש – אם נאמר את זה במילים עדינות – אפילו לא קרוב להיות הקהל שלכם.
לייקים ירודים במחיר הכי יקר בשוק
מספר הלייקים אולי יזנק מעלה בתוך זמן קצר, אך מעטים מתוך הלייקים החדשים שיצטרפו לעמוד יהיו חלק מנתח השוק הרצוי, וכנראה שאחוז הלקוחות הפוטנציאליים מתוכו ישאף לאפס.
עד כמה זה חשוב? תלוי במטרת הפרסום. אם המטרה היא להשיג חשיפה ואוהדים שיהפכו בהמשך ללקוחות, פרסום באמצעות מודעות ממומנות הוא עדיין הדרך האולטימטיבית לפרסם בפייסבוק. אם המטרה היא קניית לייקים (מבלי לדון בשאלה אם זה ראוי או לא), תעשו לעצמכם טובה ותקנו אותם במקום אחר, כי במקרה הזה – פייסבוק מוכרת לכם לייקים ירודים ממש כמו כל חנות לייקים אחרת, ובמחיר הכי יקר היום בשוק.