5 טעויות נפוצות
בניהול חשבון אינסטגרם עסקי
רשת האינסטגרם יכולה להיות מקום מצוין לפרסם בו את העסק שלך, במיוחד אם יש לך מוצרים או שירותים שמצטלמים היטב. אבל כדי להגיע למקסימום תוצאות ולהשיג לקוחות – כדאי לדעת מאילו פעולות להימנע. הנה חמש טעויות נפוצות שיפגעו לך בפרסום באינסטגרם, לשמור ובהחלט לא ליישם.
1. העלאת תמונות באיכות ירודה
רמת המותג נמדדת לא מעט באיכות הפרסום שלו ובדרך שבה הוא מוצג לקהל הרחב, מבחינת השפה בה משתמשים וכמובן העיצוב והמראה הכללי. נכון, באינסטגרם זה בסדר להעלות גם תמונות שרמת הצילום בהן היא לא מדהימה, אבל הקפדה על איכות בסיסית היא חובה. תמונות לא איכותיות נותנות רושם של חוסר השקעה במותג, של טעם רע ואפילו של זלזול באוהדים שלך. תמונות כאלה לרוב לא יקבלו “לייק” ולא ישיגו שום התעניינות מיוחדת.
2. שימוש בתמונות של מישהו אחר
באינסטגרם כמו באינטרנט, וכמו בכל מקום אחר – שימוש בתמונות, סרטונים, טקסטים וכדומה, מותר רק כשהחומרים הם מקוריים שיצרת בעצמך, או שקיבלת אישור בכתב מהיוצר לעשות בהם שימוש. אחרת, מדובר בעבירה על חוק זכויות יוצרים. כדאי ורצוי לצלם תמונות משלך, להיעזר בצלם מקצועי, סטודיו לעיצוב גרפי או מאגר תמונות לרכישה, ולהשתמש בתמונות לאינסטגרם באופן חוקי.
לפרסם באינסטגרם או בפייסבוק?
פרסום כתבה באאוטבריין או פרסום כתבה בטאבולה?
מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שאלה בתחום השיווק והפרסום בדיגיטל.
3. טקסט ארוך מדי
אינסטגרם היא רשת חברתית ויזואלית לחלוטין. העניין הגדול כאן הוא בתמונות ובסרטונים, ולא בטקסט שנלווה להם. תוכן לאינסטגרם צריך להיות אינפורמטיבי וקצר – היכן ומתי אפשר להשיג את המוצר שבתמונה, משפט תיאור תמציתי וכמובן, תגיות. לטקסט ארוך אין שום משמעות, מכיוון שאף אחד לא יקרא אותו, ופשוט ימשיך לגלול לתמונה הבאה.
4. תמונות אישיות שלא קשורות לעסק
גם אם יש לך ילדים ממש חמודים, חתול שעושה שטויות או כל דבר אחר שמצטלם נהדר וידוע כגורף לייקים באינסטגרם – אם זה לא קשור לעסק שלך, חשבון האינסטגרם העסקי הוא לא המקום לשתף את התמונות האלו. תמונות אישיות מקומן בחשבון האישי, וכשהן עולות במסגרת העסקית הן לא רלוונטיות לקהל היעד ולמסר שאתה מבקש להעביר, משדרות חוסר מקצועיות ויכולות לפגוע בתדמית המותג.
5. הפגנת נוכחות בזמן הלא נכון
ישנה חשיבות גדולה לימים ולשעות שבהן מחליטים להעלות תמונה לאינסטגרם. בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות, רוב הקהל שלך כנראה ישן ויפספס את מה שאתה מעוניין להראות לו. פרסום של מוצרים ושירותים בעסק, כשהמקום סגור או שאין מענה ללקוחות, אינו אפקטיבי בכלל ולא ישיג שום דבר. עד שהמענה יהיה זמין, הלקוח הפוטנציאלי שלך כבר המשיך הלאה והתעניין בהרבה דברים אחרים. כדי למקסם את יעילות הפוסטים באינסטגרם, מומלץ להעלות את התמונות בשעות ובזמנים שנוחים לעסק – אבל גם ללקוחות.
מליס היא סוכנות דיגיטל וחברה לפרסום באינטרנט, קופירייטינג, כתיבה שיווקית, פרסום כתבות, פרסום בטאבולה, פרסום באאוטבריין, כתיבת תוכן לאתרים, קידום תוכן שיווקי באאוטבריין ובטאבולה, פרסום בפייסבוק, ניהול דפי פייסבוק, ניהול אינסטגרם ועוד.