אינסטגרם לעסק: זה ממש לא פייסבוק
עדכון אחרון: אפריל 2019
אינסטגרם היא רשת חברתית לשיתוף תמונות שיכולה להיות פלטפורמת פרסום מצוינת, ונכון להיום, היא אחת הדרכים הקלות לפרסם את העסק שלך לגמרי בחינם (אם כי ניתן להגיע לקהל מדויק ואיכותי באמצעות פרסום באינסטגרם, ובעלות נמוכה יחסית).
כל מה שדרוש הוא טלפון נייד ורעיונות לתמונות מוצלחות. הנה חמישה דברים שיעזרו לך למקסם את הפוטנציאל העצום ברשת החברתית הזו, שכדאי להכיר ולזכור לפני שיוצאים לדרך.
1. באנו ליהנות!
לפני הכל, חשוב להבין איפה אתה נמצא. אינסטגרם היא אפליקציית תמונות קלילה למכשירים ניידים, כזו שאנשים נכנסים אליה בשביל הכיף, כדי להעביר את הזמן מבלי להתעמק יותר מדי בתכנים. ניהול אינסטגרם לעסק מתאים בעיקר לחיזוק המותג, ליצירת חוויה, להישארות בתודעה של הצרכן ולאו דווקא למכור. כדאי לשמור על צורת פרסום קלילה ונעימה, ולתכנן תמהיל תמונות שכולל מבצעים, חידושים ומכירות, אך גם הרבה תמונות של אווירה וכיף.
2. אנחנו פה בגלל התמונות
טקסטים ארוכים? זה לא לאינסטגרם. בניגוד לפייסבוק, שהפכה לרשת חברתית חופרת במיוחד, האינסטגרם היא אפליקציה ויזואלית לחלוטין שבה הכוח הוא בתמונה ולא בטקסט שתוסיף לה. סביר להניח שאף אחד מהעוקבים שלך לא יקרא טקסטים ארוכים באינסטגרם – הם פשוט ידפדפו לתמונה הבאה.
חשוב לזכור: בחשבון אינסטגרם עסקי, הטקסט שמלווה כל תמונה צריך להיות קצרצר ולספר על המוצר, החוויה או ההזדמנות המיוחדת שמופיעים בתמונה, וכשזה מתאים – לפרט בקצרה איך משיגים ואיפה. הכל בשפה ברורה, כיפית, לא מתחכמת, ורצוי עם הרבה אייקונים וקישוטים.
3. חשיפה גבוהה, ובחינם
בניגוד לפייסבוק, שהורידו את שיעור החשיפה האורגנית לעמודים עסקיים ל-2%-1% בלבד ומחייבים כל עסק לעשות שימוש בפרסום בפייסבוק כדי לקנות חשיפה, באינסטגרם חלק גדול מהעוקבים שלך רואים את התמונות שהעלית לפרופיל, ללא תשלום (כרגע).
אם תצליח לנתב את האוהדים שלך מפייסבוק לאינסטגרם ולגרום להם להצטרף לאינסטגרם העסקי שלך כעוקבים, תוכל ליצור מצב בו גם מי שלא נחשף לפוסטים שלך בפייסבוק – יראה אותם באינסטגרם. החשיפה הגבוהה הזו הופכת את האפליקציה הזו לפלטפורמת פרסום מושלמת לכל עסק, מוצר, מבצע, הנחה או עדכון שווה שמצטלם טוב.
לחצ/י כאן לפרטים על ייעוץ שיווקי לעסק שלך.
4. צמיחה בקצב מסחרר
אינסטגרם נחשבת כיום לרשת החברתית בעלת הצמיחה המהירה ביותר, שאפילו מאיימת לקחת מפייסבוק את המקום הראשון בפופולריות (מצד שני, אין ממש צורך לרחם על פייסבוק, שבשנת 2012 רכשה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר). בקיצור – זה המקום להיות בו, ולפרסם את העסק שלך בפני קהל שרק הולך וגדל כל הזמן.
5. מה שהאשטגים יכולים לעשות
האשטגים (תגיות המתחילות בסימן #) הם דרך מצוינת למשוך לאינסטגרם עסקי קהל ממוקד, שמחפש נושאים שמעניינים אותו ויכול להגיע אליך, גם אם הוא בכלל לא עוקב אחרי האינסטגרם שלך. אם תקפיד להשתמש בתגיות הרלוונטיות לתמונה ולעסק, תצליח להגדיל את כמות החשיפה, הלייקים ומספר העוקבים – גם בלי לפרסם את החשבון שלך בשום מקום.
מליס מספקים שירותי דיגיטל ותוכן לעסקים ולחברות: קופירייטינג, כתיבת תוכן לאתרים, שיווק בפייסבוק, ניהול דפי פייסבוק, ניהול אינסטגרם ועוד.