פוסטים לפייסבוק
אחד היתרונות הבולטים של דף פייסבוק עסקי, הוא שמדובר בדרך קלה וזולה יחסית לחבר בין המותג שלך לאוהדים, לייצר חשיפה גדולה ולשמור את העסק שלך בתודעת הקהל.
אלא שרפרוף מהיר על ניוזפיד של גולש ממוצע, יגלה שרוב הדפי העסקיים מסתפקים בהצפה של פייסבוק בפוסטים קצרים (ולגמרי מיותרים) בסגנון “שבוע טוב ומבורך”, “בוקר טוב לכולם”, “גשם”, “שמש”, “שלג” וחבריו. לא רק שאין בפוסטים מהסוג הזה שום מידע מעניין או חשוב – הם גם לא שונים מכל האחרים שאנו רואים בפייסבוק, אי אפשר בכלל לזכור מי כתב אותם ומדוע, וכך הדף העסקי מפספס את המטרה ואת הפוטנציאל.
את השעמום הנפוץ הזה ניתן לשבור בקלות על ידי פוסטים מעניינים, מבוססי תמונה או קישור (ולא רק טקסט), שיגבירו את התגובתיות ואת המחויבות של האוהדים לעמוד.
עם זאת, חשוב לזכור שהאלגוריתם של פייסבוק מציג את הפוסטים שעולים לדף העסקי שלך לחלק קטן מאוד מהאוהדים, ולכן – כדי למקסם את תוצאות הפעילות שלך בפייסבוק – מומלץ לעשות שימוש קידום ממומן של פוסטים כך שיגיעו לאוהדי הדף ולקהל יעד פוטנציאלי נוסף. נכון, שיווק עסק בפייסבוק עולה כסף, אבל במקרים רבים הוא מצליח להחזיר את עלות ההשקעה, ואפילו הרבה יותר ממנה.
איזה פוסטים להעלות לדף פייסבוק עסקי?
הנה כמה אפשרויות:
1. פוקוס על מוצר או שירות. כל אחד מהמוצרים או השירותים שאתה מציע צריך להופיע בפוסט נפרד בדף הפייסבוק העסקי שלך, ורצוי כתמונה בודדת ולא כאלבום תמונות. כל מה שנדרש זה תמונה באיכות טובה, קצת מידע ופרטים נוספים על המוצר, מחיר, טלפון להזמנות או קישור לקנייה באתר החנות (אם יש).
2. מבצעים והנחות מיוחדות. מוצר או שירות במחיר אטרקטיבי תמיד שווה פוסט (ודורש גם פרסום בפייסבוק כדי להגיע לקהל גדול). אם יש לך מוצר או שירות במבצע, מומלץ לעצב את התמונה המצורפת לפוסט כך שתכלול את הפרטים הבסיסיים של המבצע או ההנחה, ותבלוט על גבי הניוזפיד גם למי שלא יטרח לקרוא את התוכן בפוסט המלא.
3. עדכונים חשובים, שירותים ומוצרים חדשים על המדף. קולקציה חדשה, מוצר מהפכני, שירות חסר תקדים שהשקת רק עכשיו – האוהדים שלך צריכים לדעת על זה, ופוסט בפייסבוק הוא אחת הדרכים לבשר להם על כך. כדי לסגור את מעגל הרכישה, גם כאן כדאי לפרט קצת על המוצר, לציין מחיר ופרטי קשר להזמנות או קישור לקנייה ישירות מהאתר.
4. טיפים ועצות. תן לאוהדים שלך מידע שימושי ומועיל שרלוונטי לתחום העיסוק שלך ויספק ערך לאוהדים בדף, ובעיקר ספר להם איך הם יכולים לפתור בעיות נפוצות שאתה מכיר מקרוב, או לבצע בכוחות עצמם דברים מסוימים – גם כאלה שאתה מספק במסגרת השירותים או המוצרים שלך. העסק שלך לא ייפגע מכך, להיפך: זה רק יקרב אליך לקוחות פוטנציאליים, וירחיק ממך לקוחות שבכל מקרה לא מעוניינים לשלם על המוצרים או השירותים שלך.
המלצה קטנה שלנו: קידום של תוכן כזה אידיאלי באמצעות פרסום בטאבולה או קידום כתבה שיווקית באאוטבריין, כאשר בשלב השני מקדמים פוסט מכירתי בפייסבוק לכל מי שקרא את הכתבה.
למידע נוסף >> פרסום כתבה שיווקית
5. אזהרות מפני סכנות, נוכלים, חיקויים וכל השאר. אם יש לך מידע חשוב בתחום העיסוק שלך, כזה שממש יכול למנוע נזק פוטנציאלי, פייסבוק הוא מקום מצוין לחלוק אותו עם אחרים ולספק ערך אמיתי לאוהדים שלך. כמו תמיד, גם כאן רצוי להצמיד את התוכן לתמונה מתאימה שתמחיש את הדברים.
6. סקר או התייעצות עם הגולשים. כל התלבטות יומיומית היא תירוץ לשתף את הגולשים, שרק מחכים להזדמנות להביע דעה ולחלק לך עצות. באיזה צבע לצבוע את הקיר במשרד, מה הם חושבים על העציץ החדש ובאיזה פונט להשתמש לאתר שלך – הכל הולך.
7. מה אתם מעדיפים? כן, הם מאוד אוהבים להגיד מה הם חושבים, אז פשוט תן להם לבחור ולהביע דעה: השמלה האדומה או השמלה הירוקה, מרק עגבניות או מרק בטטה, אייפון או גלקסי.
8. דרושים. לא תמיד זה יעבוד, אבל לפעמים תופתע לגלות שלא צריך יותר מפייסבוק כדי לגייס עובדים לעסק שלך. אם תבקש גם לשתף, תגלה שפוסט מהסוג הזה צובר תאוצה ומתפשט מהר מאוד ברשת.
9. איתור שיתופי פעולה רלוונטיים, שירות או מוצר מסוים. האוהדים שלך מכירים הרבה עסקים אחרים, נותני שירות ומוצרים שהם יכולים להמליץ עליהם ממקור ראשון. אז במקום לחפש את המידע לבד – פשוט תשאל אותם. הם ישמחו לחבר אליך את האנשים המתאימים.
10. משהו מצחיק. כשזה טוב – זה עובד, אבל כדאי שפוסט מצחיק גם יהיה רלוונטי במידה מסוימת לעסק שלך. דף הפייסבוק שלך הוא המקום להעלות תמונות מצחיקות שצילמת, לשתף פוסטים של משתמשים או דפים אחרים, לצרף קישורים לכתבות מצחיקות או לכל דבר הזוי אחר.
11. משהו חמוד. חתולים ותינוקות תמיד היו השליטים הבלתי מעורערים של פייסבוק. אם הם שלך, והם מתוקים, וגם הצלחת לתפוס אותם עושים משהו חמוד מאין כמוהו בתמונה או בסרטון וידיאו – אפילו עוד יותר טוב.
12. מעורר השראה. תמונות או משפטים מעוררי השראה מצליחים בפייסבוק לעתים קרובות כי הם יוצרים תחושת הזדהות או הסכמה בקרב הגולשים. כשפוסט מהסוג הזה מבוסס על טקסט, מומלץ למקם אותו על גבי תמונה מתאימה ולהעלות לדף הפייסבוק כפוסט תמונה, כדי שיבלוט בין שאר הפוסטים בניוזפיד.
13. משהו מדהים. תמונות או עובדות מדהימות ויוצאות דופן, שרוב הגולשים לא יודעים, לא מכירים ומאוד מופתעים לגלות, היא בדיוק הסיבה לכך שהם יתנו לך לייק על פוסט מהסוג הזה. בפוסטים כאלה חשוב לדעת שאם מדובר בתמונה שלא אתה צילמת – יש לתת קרדיט וקישור למקור התמונה.
14. משהו גאוני. מדי פעם כולנו נתקלים בהמצאות, חידושים ומוצרים שלא ברור איך לא חשבו עליהם קודם. אם נתקלת במשהו כזה שגם רלוונטי לדף הפייסבוק ולעסק שלך, שתף גם את האחרים – זה תמיד מעורר עניין.
15. מה קורה אצלנו עכשיו? דף פייסבוק הוא גם המקום לשתף את האוהדים שלך במה שקורה אצלך ברגע זה בעסק או במשרד. החתול התיישב על המקלדת? קיבלת ספה חדשה בצבע ורוד פוקסייה? הילדים בחופש ובאו איתך לעבודה? כל אירוע כזה דורש תמונה ופוסט בדף הפייסבוק.
16. מי אנחנו? מדי פעם, תן לאוהדים בדף להכיר מקרוב את אחד מאנשי הצוות או משיתופי הפעולה שלכם. תמונה טובה, רקע קצר ועוד כמה פרטים קטנים על כל עובד בכל פעם, יעזרו להם לזכור את העסק שלך ואולי גם ליצור איתך קשר בעתיד. אם תזכור גם לתייג את מי שמופיע בתמונה בשם של פרופיל הפייסבוק הפרטי שלו, תצליח למקסם את החשיפה לפוסט – וגם לדף שלך.
17. סיפורי הצלחה, מחמאות ופרגונים מלקוחות. לא רק הלקוח המפרגן שלך צריך לדעת על סיפור ההצלחה שלכם יחד. גם לאוהדים בדף הפייסבוק שלך מגיע לדעת מה בדיוק קרה, איך ולמה. מכתב תודה שקיבלת, זר פרחים, שיחת טלפון מרגשת או סיפור של המקרה בגוף הפוסט – האוהדים שלך ייהנו לקרוא על כל אחד מאלה, ובפייסבוק הם גם יידעו לפרגן לך על זה.
18. העבודות שלנו. אם העסק שלך יכול להתגאות בעבודות שאפשר להראות ולהמחיש בתמונה, הן צריכות להופיע גם בדף העסקי שלך בפייסבוק, ורצוי כתמונות יפות וברורות באיכות גבוהה. זה המקום להעלות אליו תמונות של מוצרים חדשים, עיצובים מדליקים או כל עבודה אחרת שביצעת ואפשר לצלם ולהעלות לדף.
19. אירועים מיוחדים. כל אירוע בעסק הוא סיבה לפוסט בדף הפייסבוק: חוגגים 10 שנים? פוסט. לאחד העובדים נולד ילד ראשון? פוסט. המנכ”לית התחתנה? פוסט. הגענו ל-5,000 אוהדים? ברור שפוסט.
20. תחרות מדליקה. עדיין לא נמצאה נוסחה טובה יותר מתחרות בין גולשים כדי למשוך נחילים של לייקים ומעורבות לדפים עסקיים בפייסבוק. כל מה שצריך זה תמונה טובה, פרס אטרקטיבי ורעיון יצירתי – והם כבר יגיעו בהמוניהם. אחרי פוסט כזה כמובן שאין מנוס מלהעלות פוסט בסיום התחרות להכרזה על הזוכה, ומאוחר יותר גם פוסט שמתעד את הזוכה המאושר מקבל את הפרס.
בהצלחה!