פרסום בפייסבוק:
למה חשוב לקדם פוסטים בתשלום?
בתחילת דרכם של הדפים העסקיים בפייסבוק, כשמספרם לא היה גדול וכשהתחרות על תשומת לב הגולשים לא היתה כל כך גבוהה, בעלי עסקים נהנו מפרסום חינם ברשת החברתית הגדולה בעולם: כל פוסט ועדכון שפורסם בדף, הגיע מיד לכל אחד מהאוהדים שלו והמסר הועבר בקלות בכל פעם מחדש.
ואז השיקה פייסבוק מערכת של פרסום בתשלום, ובעוד שכמות הדפים העסקיים שנפתחו רק הלכו וגדלו מיום ליום ומילאו את הניוזפיד של כולנו, החשיפה האורגנית של פוסטים בדפים החלה לרדת, ירידה הדרגתית אך בטוחה, והיום היא נושקת לאפס אחוזים.
אם יש לך דף עסקי בפייסבוק ושאלת את עצמך למה הפוסטים בדף מגיעים למעט מאוד גולשים (או למה כולנו בקושי רואים פוסטים של דפים שלחצנו להם “לייק”) – זו התשובה, וזו אינה טעות. בפייסבוק פשוט לא מעוניינים שאוהדי הדף שלכם יראו את הפוסטים שהעליתם.
אבל למה, בעצם?
באופן לא מפתיע, התשובה לשאלה הזו היא כסף. בהיעדר חשיפה אורגנית, אין לבעל העמוד ברירה אלא לפנות לפרסום ממומן בתשלום כדי להגיע לקהל היעד שלו. כמובן שזו המטרה של פייסבוק – לגרום לבעלי העסקים לקנות את החשיפות שלהם ברשת החברתית, ובטח שלא לקבל אותן בחינם.
הסיבה המשנית לצמצום כמות החשיפה של פוסטים בדפים עסקיים, היא התחרות הגדולה שמתרחשת בפיד של כל אחד מאיתנו. כשיש מאות או אלפי דפים שנתנו להם “לייק”, ובהם מתפרסמים עדכונים קבועים, פשוט אין בפיד מקום לכולם. לכן, פוסטים המקודמים בתשלום יקבלו נוכחות, ואלה שלא – ייעלמו.
האם יש דרך לעקוף את הפרסום הממומן?
כרגע, משתמשים המעורבים באופן קבוע וממושך בדף פייסבוק מסוים יכולים עדיין להמשיך ולהיחשף לתכנים, אם כי לא לכולם. בפועל, כמעט תמיד אלה שמפגינים מעורבות ברמה כזו הם חברים ובני משפחה של בעל העסק, ולכן רק הם ממשיכים להתעדכן בפוסטים בדף (וגם זה כנראה ייפסק בקרוב). בסופו של דבר – רק קידום בתשלום יעשה את העבודה.
פרסום בפייסבוק: יש גם יתרונות
נכון, כדי לקדם פוסט צריך להשקיע כמה שקלים ביום, אבל חשוב לזכור שיש גם יתרונות מצוינים לשימוש במערכת הפרסום של פייסבוק, כשהחשוב בהם הוא היכולת לפלח את קהל היעד. פוסט ממומן ניתן לכוון אותו לקהל ספציפי מאוד שייחשף אליו, בין אם הוא עשה “לייק” לעמוד או לא.
כך ניתן להחליט אם את הפוסט יראו רק נשים או גברים, באיזה טווח גילאים או מקום מגורים, בעלי תחום עניין מסוים ועוד. ניתן אפילו לפרסם לרשימת תפוצה מדויקת, או רק לגולשים שביקרו בזמן האחרון בדף הנחיתה או באתר העסק. מעבר לזה – ניתן לייצר קמפיין חכם במיוחד, המשלב פרסום באאוטבריין ובפייסבוק יחד: קידום כתבה שיווקית בשלב הראשון, ובשלב השני – פרסום בפייסבוק לכל מי שקרא את הכתבה.
קראו עוד על השיטה המבריקה שלנו לפרסום באינטרנט >>
יתרון חשוב נוסף הוא כמות החשיפה שמקבל תוכן שמקודם בתשלום. בתקציב מינימלי של 10 שקלים ביום, פרסום פוסט בפייסבוק יזכה לחשיפה של מאות גולשים מתוך קהל היעד שפולח. ככל שהתקציב גדל, כך גם החשיפה – שיכולה להגיע לעשרות ולמאות אלפי גולשים, רובם כאלה שלא היו רואים את הפוסט לולא היה מקודם.
אז מה מומלץ לעשות?
השורה התחתונה היא כזו: אם יש לך דף עסקי בפייסבוק, אין שום משמעות בניהול ועדכון התכנים שבו, ללא קידום ממומן. הפוסטים שלך יגיעו לכמות כל כך זניחה של אוהדים, שהאפקט השיווקי שרצית לא יושג. כדי להתגבר על מכשול החשיפה של פייסבוק, מומלץ להשתמש במערכת הפרסום של הרשת החברתית ולקדם בתשלום את הפוסטים שבדף. כל תוכן שלא שווה לקדם בתשלום – כנראה שפשוט לא צריך לעלות לדף בכל מקרה.
מליס דיגיטל מתמחים בשיווק באינטרנט: מיתוג, בניית אתרים, פרסום ושיווק בפייסבוק, אינסטגרם, אאוטבריין וטאבולה, שירותי כתיבה שיווקית, קופירייטינג, עריכת תוכן, גיוס לידים ועוד.