לפרסם בפייסבוק לקהל המדויק שלך
גלישה במשך 23 דקות בממוצע מדי יום, 40 כניסות בחודש ומספר משתמשים שמזמן עבר את המיליארד: עם נתונים כאלה, די ברור מדוע פרסום בפייסבוק הוא אחת הפלטפורמות החזקות לשיווק באינטרנט היום.
פרסום בפייסבוק לא דומה לשום פרסום אחר – בעיתונות, בשלטי חוצות, באתרי אינטרנט או בגוגל. זהו הכלי הפרסומי היחיד שמאפשר לפלח את קהל היעד לכל מודעה לפי גיל, מין, אזור מגורים, מצב משפחתי, השכלה, תפקיד או תחומי עניין, ומפיק דו”ח ביצועים שוטף לבעל המודעה, שיכול לבצע בה שינויים ועדכונים בכל עת.
דוגמאות לפרסום ממוקד בפייסבוק
לשם המחשה, מעצבת שמלות כלה מרמת גן יכולה לפרסם בפייסבוק שמלות כלה רק לנשים בגילאי 20 ומעלה מרמת גן, שמצבן המשפחתי מוגדר כ”מאורסת”. אוניברסיטת בן גוריון יכולה להשתמש בפייסבוק כדי לפרסם תוכניות מיוחדות לתואר שני במינהל עסקים לגברים ונשים בעלי תואר ראשון. חברת ביטוח יכולה לפרסם בפייסבוק הצעה לביטוח מקיף לנהג חדש, שתוצג רק בפני בני 20-18, אשר סביר להניח שהוציאו רישיון נהיגה לאחרונה ומוגדרים כנהג חדש. זו בדיוק המשמעות של פרסום ממוקד קהל יעד.
למה פרסום בפייסבוק עדיף על פרסום מסורתי?
כמובן שכל פרסומת, כמו מודעה שמתפרסמת על שלט חוצות ברחוב, מיועדת לקהל יעד מסוים: פרסומת למבצע חתונות באולם אירועים חדש בעיר מיועדת לזוגות מאורסים, ופרסומת לנעליים במכירת חיסול מיועדת לנשים שאוהבות נעליים (או מכירות חיסול).
אבל את המודעות האלו יראה כל מי שעובר ליד השלט – גברים, נשים, ילדים וקשישים. כנראה שרובם לא יתעניינו באולם אירועים וגם לא בנעליים חדשות, אך הם ייחשפו לפרסום בכל מקרה.
בניגוד לפרסום על שלט חוצות, בו לעולם לא נוכל לדעת כמה אנשים נחשפו למודעה, כמה מתוכם רלוונטיים והאם הפרסום השפיע עליהם באיזשהו אופן, בפייסבוק המצב שונה בתכלית: כאן תמיד נדע בדיוק כמה חשיפות היו למודעה על קירות הפייסבוק, כמה אנשים נחשפו אליה מתוך קהל היעד שהגדרנו, כמה מתוכם הקליקו עליה, וכמה לחצו “לייק” לעמוד בעקבות החשיפה. הכל נרשם ומתועד באופן שוטף.
גם פרסום ממוקד אפשר למקד עוד יותר
קמפיין אידיאלי בפייסבוק הוא כזה שכולל כמה מודעות במקום מודעה אחת, הנבדלות זו מזו בניסוח ובתמונה. כך אפשר לבחון בכל רגע נתון איזו מהמודעות אפקטיבית יותר מהאחרות, ולהחליט להמשיך עם המודעה המנצחת (פייסבוק מבצעת את התהליך באופן אוטומטי, ומאפשרת למודעה הטובה ביותר חשיפה גבוהה משל האחרות).
בזמן הרצת המודעה ניתן למקד את הפילוח עוד יותר, לבדוק מי מתוך קהל היעד הביא לאחוזי הקלקות גבוהים ביותר, ולשנות את הגדרות הפרסום בהתאם.
פרסום בפייסבוק על פי תחומי עניין ודפים דומים
ככל שחולף הזמן, אפשרויות פילוח קהל היעד בפייסבוק הופכות לכמעט בלתי מוגבלות, בזכות הזנה שוטפת של תחומי עניין לפרופיל האישי של הגולשים (מחשבים, עיצוב, גינון, סוסים וכדומה), כאשר תחומי העניין הללו ממשיכים להתרחב ולהתעדכן בהתאם לפעילות הגולש בחשבון הפייסבוק שלו.
כל לייק או תגובה לתמונה, הצטרפות לעמוד או לקבוצת פייסבוק – מכניסים את המשתמש לרשימת תחומי עניין מסוימת שבהמשך תנתב אליו את הפרסומות המתאימות לו.
בנוסף לפילוח קהל יעד לפי תחומי עניין, אפשרות נוספת היא להזין דפים רלוונטיים בפייסבוק שהגולשים הצטרפו אליהם כאוהדים – ולהגיע אליהם באמצעות פרסום. למרות שהשיטה הזו נשמעת מפתה, היא בהחלט לא מומלצת לשימוש, משום שאין לדעת כיצד מנהלי אותו דף צברו את הקהל והאם הוא אכן איכותי ורלוונטי גם לדף העסקי שלנו.