קידום אתרים: SEO
קידום אתרים הוא למעשה התאמה למנועי חיפוש – Search Engine Optimization (או בקיצור, SEO), והוא אחת הדרכים המרכזיות כיום לפרסום ושיווק באינטרנט. מטרתה של התאמה זו היא להפוך את האתר לכזה שגוגל מציגה במקום גבוה בין תוצאות החיפוש, כדי להביא אליו יותר ויותר גולשים המחפשים מוצר או שירות מסוים.
בתהליך קידום של אתר, השאיפה היא לגרום לו להופיע בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל (לא כמודעה ממומנת, אלא באופן טבעי), או של כל מנוע חיפוש אחר, במקום הגבוה ביותר האפשרי. הדרך להגיע ליעד זה אינה פשוטה ודורשת ידע טכני רב, היכרות עם מילות החיפוש הרלוונטיות ועם האלגוריתם של גוגל, שמשתנה תכופות. בנוסף, בכל רגע נתון מתקיימת תחרות על המיקומים, כך שעבודת הקידום לעולם אינה מסתיימת, ודורשת הוספת תוכן באופן קבוע, שינויים והתאמות טכניות.
מה משפיע על SEO?
יש עשרות גורמים שמשפיעים על קידום אתר בגוגל. הנה כמה אלמנטים בולטים שחשוב לשים לב אליהם, החל משלב בניית האתר ועד לתחזוקה השוטפת.
1. האלגוריתם של גוגל
פקטור חשוב בקידום אתרים הוא האלגוריתם של גוגל, שקובע איך יתבצע הדירוג. בגוגל דואגים לשנות את האלגוריתם כל הזמן על מנת לשמור על עדכניות ולתת לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר כל הזמן. בנוסף, גוגל דואגת “להעניש” אתרים המנסים להתחכם ופועלים בשיטות בעייתיות, ולכן חשוב לבחור באיש מקצוע המכיר את התחום ודואג להתעדכן כל הזמן.
2. לא פחות חשוב: התוכן באתר
האלגוריתם של גוגל שואף כל הזמן להגיע לרלוונטיות מקסימלית בין מילות החיפוש של הגולש לבין התוצאות שהוא מציג. על מנת לעשות זאת, מתבצעת סריקה של האתרים ונבדקת מידת ההתאמה של התוכן הקיים בהם למילות החיפוש – לכן, אתר ללא תוכן עשיר ורלוונטי פשוט לא יופיע בתוצאות.
בנוסף, צריכה להיות התאמה בין המילים המוגדרות כיעד לבין התוכן שהאתר שלך מציע לגולשים. אף אחד לא מעוניין לחפש בית השקעות ולהגיע לאתר של משרד עורכי דין – וגוגל עושה הכל בשביל למנוע מצבים כאלה.
3. התאמה למילות מפתח
בתחילת עבודת הקידום, יש למפות מהן המילים שרלוונטיות לחיפוש העסק, שמטבע הדברים – התחרות עליהן תהיה רבה. חברות גדולות, בעלות תקציבים גבוהים ישלטו בקלות בתוצאות החיפוש ולכן הדרך להצלחה מסובכת ויקרה יותר. חשוב להכיר היטב את התחרות ולדעת למצוא מילות חיפוש רלוונטיות אך שיהיו עליהן פחות מתחרים והן יהיו המניבות ביותר עבור האתר שלך.
4. מבנה וסידור כותרות
גם אם הכותרות באתר שלכם נראות מודגשות, גדולות ויפות, זה לא אומר שגוגל יודעת לזהות אותן ככותרת. יש לסקור את כל עמודי האתר ולהגדיר כל סוג כותרת – האם היא כותרת הדף, כותרת התוכן, כותרת הפיסקה או כותרת האתר כולו. כל כותרת מקבלת דירוג מתאים, שמסייע מאוד לקדם את האתר בגוגל.
5. תמונות
כל תמונה באתר צריכה להיות מוגדרת באופן אידיאלי כך שגוגל תזהה אותה, תבין מה מוצג בה, מה מידת הרלוונטיות שלה לתוכן המופיע באתר, ובאיזה סוג חיפוש להציג אותה. זהו חלק מעבודתו של מקדם אתרים, המבוצע באופן קבוע.
6. מהירות האתר
זמן טעינת אתר גם הוא חשוב לדירוג האתר בגוגל. אתרים שעולים לאט סובלים מנטישה גדולה של גולשים חסרי סבלנות, כי הגולש הממוצע רוצה להקליק ולראות תוצאות עכשיו ומיד. זו הסיבה שגם גוגל אוהבת אתרים קלים לטעינה, ומתגמלת מהירות בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
7. יצירת תנועה לאתר, רלוונטיות וזמן שהייה גבוה
אלמנט חשוב נוסף שמשפיע על קידום האתר והדירוג שלו במנועי חיפוש, הוא הפופולריות שלו. ככל שהאתר יותר מבוקש ויש אליו יותר כניסות “איכותיות” עם זמני שהייה גבוהים – מנועי החיפוש יבינו שמדובר באתר רלוונטי שנותן מענה טוב לגולשים, וידרג אותו בתוצאות בהתאם.
קידום אתרים בעזרת תוכן מתאים
מה שנכון באופן כללי לגבי שיווק דיגיטלי – נכון גם כשמדובר באלגוריתם של גוגל: כדי למשוך אל האתר כניסות איכותיות ולהגדיל את זמני השהייה בו, יש צורך בתוכן רלוונטי, מעניין ומניע לפעולה, שנותן ערך מוסף לקורא.
כך, לדוגמה, ניהול דף פייסבוק עסקי ופרסום פוסטים מושכים המובילים אל האתר, הם אחת הדרכים המומלצות למשיכת גולשים – ובעקיפין גם לקידום האתר.
בנוסף, יצירת כתבות שיווקיות וקידום שלהן בפלטפורמות תוכן כמו טאבולה ואאוטבריין, יכולה להגדיל משמעותית את מספר הגולשים באתר (בסדר גודל של אלפי כניסות חדשות בכל חודש, ואפילו יותר), לגרום להם לשהות בו זמן רב, וכך לסייע גם לשיפור עצום של הדירוג שלו במנועי חיפוש.
קידום אתרים באמצעות תוכן הוא המומחיות שלנו!
לקבלת הצעת מחיר, צור איתנו קשר.