בניית אתרים: 10 דברים שיעצבנו אותך
אחרי חודשים של בניית אתר חדש – כולל ניתוח שוק וקהלי יעד, הבניית מסרים שיווקיים, כתיבת תוכן לאתר, עריכה, עיצוב ופיתוח – מגיע השלב הכי מרגיז בחיי האתר שלך: הגהה ובדיקה של כל מילה, כל עמוד וכל קישור.
פתאום התוכן לא נראה מספיק טוב על המסך, התמונה שבחרת לא באמת משדרת את המסר שרצית, כל הטקסט מלא בשגיאות כתיב ושום לינק לא מוביל למקום הנכון. זה קורה כמעט לכל אתר, מעצב ובונה אתרים, אבל בסך הכל צריך לנשום עמוק ולהתחיל לכתוב רשימות ארוכות של תיקונים. בסוף זה יסתדר.
הנה 10 תקלות שעלולות לצוץ במהלך בניית אתר:
1. המעצב עיצב לך עמוד ראשי בפונט עדה, אבל כל הטקסט מופיע בפונט אריאל. הוא שכח לספר לך שאתה הוא זה שצריך לרכוש את הפונט, בעלות סמלית של 200 דולר.
2. כל כותרת, תוכן וכיתוב תמונה באתר שלך מיושרים לפי שוליים שונים, ושרירותיים לחלוטין.
3. הסלוגן המרכזי בעמוד הראשי של האתר, שעבר קופירייטינג של חודשיים, פתאום לא נראה טוב על המסך. זה הזמן לחשוב על סלוגן אחר, ומהר.
4. שלחת מייל למעצב של האתר עם תיקוני עיצוב אחרונים לפני שהאתר עובר לפיתוח? בדיוק אותו הוא לא קיבל. אבל שטויות, אם אלה היו תיקונים של הרגע האחרון הם בטח לא באמת היו חשובים.
5. התוכן באתר כבר עבר קופירייטינג, עריכה לשונית והגהה, אבל כל הכותרות, התפריטים והקישורים מלאים בשגיאות הקלדה. ככה זה כשלא עושים קופי-פייסט.
6. הטקסט בכל עמוד באתר מופיע בפונט אחר, והקישור ששמת באמצע מתעקש על פונט 16 כשכל השאר כתוב בפונט 12. ברור שאפשר לתקן את זה, אבל אז כל הטקסט יזוז 80 פיקסלים שמאלה. תחליט מה עדיף.
7. כל התפריט התחתון של האתר מיושר לשמאל במקום להיות ממורכז, וכל הלינקים שהוספת אליו בקפידה מקושרים לאתר האינטרנט. של החברה שבונה את האתר, ברור.
8. הכנסת מייל ליצירת קשר? רק חבל שהוא מופיע הפוך, מהסוף להתחלה, ולחיצה עליו מפנה למייל של המעצב.
9. כל באג מעצבן באתר שאתה מבקש לתקן נפתר במהירות, אבל יוצר באג אחר (שלא בטוח שתגלה).
10. לחיצה על “שלח” בטופס ההודעה שבעמוד ה”צור קשר” באתר מגיעה לעמוד תודה בשפה שאתה לא ממש מכיר: לורם איפסום לינגי בלינגי.