טיפים לכתיבת תוכן לאתרים
כל אתר אינטרנט חייב להתחיל בתכנון קפדני של מסרים שיווקיים וכתיבת תוכן בהתאמה לקהל היעד, לפני עיצוב ופיתוח האתר. בקצרה, אלה הם שלבי התכנון הנדרשים לקראת קופירייטינג וכתיבה של תוכן לאתר:
1. יצירת מסמך בריף. בריף שיווקי הוא מסמך המתמצת את הנקודות המרכזיות הנוגעות למוצר או השירות שאתה מספק, ואת המאפיינים העיקריים של קהל היעד שלך.
2. בדיקה יסודית של אתרי המתחרים. כדי לתכנן אתר אינטרנט טוב יותר ומרשים יותר משלהם, האתר שלך חייב להתעלות על אתרי המתחרים בעיצוב ובתוכן.
3. גיבוש קונספט לאתר. קונספט לאתר אינטרנט כולל בחירת סגנון עיצובי מועדף ואת אופן הצגת התוכן באתר. בשלב זה רצוי מאוד להיעזר בדוגמאות של אתרים להשראה.
4. הכנת רשימה של מילות חיפוש וביטויים רלוונטיים למנועי חיפוש. חשוב מה הגולשים מחפשים כשהם זקוקים למוצר או לשירות שלך. הכן רשימה של מילים וביטויים רלוונטיים לאתר האינטרנט, בכל הווריאציות האפשריות, וסמן את המחופשים ביותר.
קופירייטינג ברשת: מה צריך לדעת כשכותבים תוכן לאתר אינטרנט?
זה הזמן להתחיל לשחק בלהיות קופירייטר – השלב בו אפשר להתחיל קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר. אם הכנת מסמך בריף יסודי, הוא אמור לסכם את כל המידע שחשוב לציין באתר שלך, ולהתוות גם את כותרות התפריטים בעמוד הראשי. בשלב זה אתה גם יודע איזה תוכן מופיע באתרים המתחרים (ואיזה תוכן חסר בהם), כך שברור יותר מה צריך לעשות כדי שהתוכן שלך יהיה טוב יותר.
7 קווים מנחים לכתיבת תוכן לאתר אינטרנט:
1. הכותרת היא החלק הכי חשוב בכתיבה של תוכן לאתר. היא הדבר הראשון שהגולש יראה, ולכן היא חייבת להיות מאוד ברורה, ליצור עניין ולגרום לו לרצות לקרוא את שאר התוכן באתר שלך. אל תנסה להתחכם ואל תגרום לקורא לחשוב יותר מדי, אחרת הוא יעבור מהר מאוד לאתר המתחרה.
2. דבר על יתרונות, לא על תכונות. כל תוכן שיווקי ותוכן לאתר אינטרנט חייב לפנות לקהל היעד של המוצר או השירות שאתה מציע, ולכלול את כל העובדות והיתרונות הרלוונטיים שהלקוח שלך ירצה לדעת עליהם. זו אחת הסיבות לכתיבת בריף שיווקי, ואם הכנת אותו כמו שצריך – היתרונות שיש להדגיש בכתיבת התוכן לאתר יהיו מאוד ברורים.
3. דבר אל הקורא, לא על עצמך. כל תוכן לאתר אינטרנט צריך לדבר אל הלקוח: מה יוצא לו מהמוצר או מהשירות שאתה מציע באתר שלך? מה הוא באמת רוצה? מה מעניין אותו? מה היתרונות של המוצר או השירות שלך עבורו? הוא לא רוצה לשמוע על החזון, המטרות והיעדים שלך לעשרים השנים הבאות. את מה שיש לך לכתוב על עצמך תכתוב בעמוד ה”אודות”, וגם שם רצוי לא להרחיב מעבר לשלוש פסקאות קצרות.
4. תוכן לאתר אינטרנט צריך להיות קצר וקריא. רצוי לא לכתוב תוכן ארוך מעבר ל-300 מילה לעמוד, משתי סיבות: האחת – כדי לא ליצור עמוד עמוס שירתיע את הקורא, והשנייה – כדי לרכז את המידע החשוב והעיקרי באמת מבלי להתפזר לכיוונים אחרים.
כדי להפוך תוכן באתר לקריא עוד יותר, רצוי לחלק אותו לפסקאות של 5-3 שורות המופרדות ברווחים ולהוסיף כותרות ביניים לנוחות הקריאה (וזה לא יזיק גם לקידום האתר בגוגל). אם אפשרי, מומלץ לציין חלק מהמידע בנקודות (bullets) או מספרים, שנוטים לתפוס את תשומת לב הגולשים וקלים יותר לקריאה מאשר טקסט רגיל.
5. שלב תמונות, גרפים או אלמנט ויזואלי אחר שיגרום לכל תוכן לאתר להיראות מושך יותר. תוכן לאתר אינטרנט שמופרד לפסקאות מרווחות וכולל כותרות ביניים ואלמנטים ויזואליים, הופך לקריא ונגיש עבור הגולשים. כל תמונה היא גם הזדמנות להוספה של מילות חיפוש לקידום האתר על ידי הוספת כיתוב רלוונטי בסמוך לה, אז כדאי לנצל את זה היטב.
6. שלב מילות חיפוש וביטויים רלוונטיים למנועי חיפוש. לאחר קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר, כדאי להתחיל לשדרג את הניסוח ולשתול ביטויים ומילות חיפוש כדי לשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש. אם הכנת רשימת מילות חיפוש לקידום, זה הזמן לעבור עליה שוב ולבדוק איך אפשר להוסיף את המילים שבראש הרשימה לתוכן שכתבת.
חשוב להקפיד לשתול את המילים הרלוונטיות לא רק בכתיבה של תוכן לאתר, אלא גם בכותרות, כותרות ביניים וכיתובי תמונה – כל אחד מהם הוא הזדמנות להקפיץ את דירוג האתר במנועי חיפוש.
7. תוכן לאתר חייב לעבור עריכה לשונית. קרא שוב את הכותרות ואת הטקסט בקפידה, מילה אחרי מילה. האם התוכן מספיק ברור? האם הוא מעביר את המסר בצורה קריאה ומובנת? שים לב לשגיאות כתיב, פיסוק שגוי, רווחים מיותרים, פונטים לא אחידים וטקסט לא מיושר.
אתה לא רוצה לשדר חובבנות או חוסר מקצועיות, וזה בדיוק מה שיקרה אם לאתר שלך ישתרבבו טעויות צורמות. במקרים רבים, עריכה לשונית היא זו שתכריע אם גולש יחליט להישאר באתר שלך או לעבור לאתר מתחרה.