מה זה אאוטבריין (Outbrain)?
בעל עסק, מנהל שיווק וכל מי שמתעניין בתחומי השיווק והפרסום באינטרנט, מכיר בוודאי את המושג “תוכן שיווקי”. זהו שילוב בין פרסומת רגילה כפי שכולנו מכירים, לבין תוכן “רגיל” – כמו כתבה בעיתון או באתר אינטרנט, ראיון בתוכנית אירוח בטלוויזיה, מוצרים המופיעים בהבלטה בסרט ועוד.
בכל הקשור לפרסום כתבות, אולי שמעתם את השמות “אאוטבריין” (Outbrain) ו”טאבולה” (Taboola) – אלו הן שתי החברות בישראל המקדמות המלצות תוכן בכל אתרי התוכן המוכרים, ומציגות קישורים לכתבות על השירות או המוצר של המפרסם. אז מה זה אאוטבריין? ואיך זה עובד? מיד נסביר.
כתבה שיווקית באאוטבריין
אאוטבריין היא מערכת פרסום של כתבות תוכן, ממש כפי שגוגל היא מערכת פרסום לחיפושים ופייסבוק היא מערכת פרסום לפוסטים. הבסיס לפרסום באאוטבריין (או פרסום בטאבולה) הוא כתבה הנכתבת בדומה לכתבות עיתונאיות רגילות – בניסוח הכותרת, במבנה הכתבה, ובכך שהיא מביאה לקורא תוכן מעניין וחשוב עבורו. תוך כדי דיון בנושא או בתופעה מסוימת, מציינת הכתבה גם את שמו של בעל עסק מסוים הפועל בתחום ומציע מוצר או שירות הקשורים בו.
אלא שבניגוד לפרסומות רגילות, נשתדל שהכתבה שנפרסם באאוטבריין תהיה פחות שיווקית ויותר אוביקטיבית ומספקת ערך לקורא (אחרת היא לא תאושר לפרסום מלכתחילה), ומי שקורא אותה לאו דווקא מרגיש שמנסים למכור לו מוצר או שירות כלשהו.
לאחר שהכתבה מוכנה, פלטפורמת אאוטבריין מאפשרת לשלב אותה באתרי תוכן נפוצים, ביניהם “מאקו”, “הארץ”, “דה מארקר”, “כלכליסט” ועוד.
כיצד זה נעשה? מי שקורא כתבה “רגילה” באתר ומגיע לסופה, רואה כמה לינקים לכתבות אחרות, תחת כותרת בנוסח כמו “כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך”. בלחיצה על הלינק, הוא יגיע לכתבת התוכן השיווקי, המעוצבת בדומה לשאר הכתבות באתר.
בסוף הכתבה רצוי למקם טופס לידים – המאפשר למתעניינים להשאיר פרטי קשר, כדי שיחזרו אליהם.
למי מתאים פרסום באאוטבריין?
עכשיו, כשאנו מבינים מה זה אאוטבריין, כדאי גם לדעת שכתבות באאוטבריין לא מתאימות למוצרים או שירותים שקהל היעד שלהם מצומצם מאוד. למה? מפני שבמקרים כאלה רק קוראים מעטים יטרחו להקליק על הלינק ולקרוא את הכתבה, והקמפיין לא יצליח לפעול באופן תקין.
קמפיינים באאוטבריין מתאימים יותר למוצרים או שירותים בעלי קהל יעד של עשרות אלפי אנשים או יותר. ככל שיותר אנשים ימצאו את הכתבה מעניינת עבורם ויקליקו לקריאתה, הקמפיין יהיה יעיל יותר.
פרסום כתבות לאוניברסיטה, רופאים ועורכי דין
כתבות אאוטבריין מתאימות כמעט לכל עסק בכל תחום, בתנאי שהוא יכול להקצות פרסום בתקציב של כמה אלפי שקלים בחודש.
כך, למשל, משרד עורכי דין שביקש להגדיל את מספר הפונים אליו החל לפרסם כתבות, שכל אחת מהן התמקדה באחד מתחומי הפעילות של המשרד, או הביאה את סיפורו של אחד מהלקוחות וכיצד הייצוג המשפטי שהעניק לו המשרד שיפר את מצבו. בזכות הכתבות, עלה מאוד מספר הפניות שקיבל המשרד מלקוחות פוטנציאליים.
כתבת אאוטבריין מתאימה גם לשיווק נדל”ן: למשל, כתבה על בית שהוצע למכירה באחת המושבות הפסטורליות בישראל, שבעליו הרחיב ושיפץ במו ידיו. כשביקש למכור אותו, חיפש דרך לחשוף אותו לקהל יעד גדול של אנשים המבקשים לעבור לאזור כפרי, או לרכוש שם בית נופש. הכתבה שהוכנה עבורו כללה מידע על המושבה ועל המאפיינים הייחודיים של הבית – והצליחה להביא אליו מתעניינים רבים ברכישה.
פרסום כתבות באאוטבריין מתאים לא רק לעסקים – אלא גם למוסדות ולארגונים גדולים יותר. לדוגמא, אוניברסיטה בישראל הציעה תוכנית מיוחדת לתואר שני ונעזרה בכתבת אאוטבריין שהתמקדה בקהל היעד הרצוי לתוכנית, ופירטה את היתרונות שלה על תוכניות אחרות בתחום. בזכות כותרת שקלעה בדיוק לקהל היעד המבוקש וכתבה מעניינת ואיכותית, האוניברסיטה קיבלה פניות רבות מצד מתעניינים בתוכנית.
פרסום כתבה התברר כדרך מצוינת לשיווק קליניקה של רופאים לטיפול בכאב: הכתבה תיארה מקרים של מטופלים שסבלו מהבעיה ופנו אל המרפאה לטיפול, וכיצד זו סייעה להם להחלים ולמצוא פיתרון למצב. בסיום הכתבה הופיע טופס יצירת קשר, כך שהקוראים המתעניינים בנושא יוכלו להשאיר פרטים כדי שצוות הקליניקה יחזור אליהם לתיאום תור – ומטופלים רבים אכן פנו באמצעות הכתבה.