שיווק באאוטבריין וערוצים נוספים
מאת דניאל זריהן
אאוטבריין היא כיום אחת מן המערכות הגדולות ביותר בישראל להפצת תוכן בתשלום (לצד טאבולה), וניתן למצוא אותה באתרי תוכן רבים אשר רוצים להרוויח כסף משטחי פרסום – וגם להציע לגולשים שלהם עוד תוכן שיתאים להם.
מהצד שני, הפלטפורמה מאפשרת למפרסמים או בעלי אתרים (משווקי התוכן) לקבל תנועה ממוקדת מבלי הצורך להשתמש במודעות קלאסיות, כך שהגולשים שנחשפים אליהם הם ממוקדים יותר לתוכן איכותי – וחשדניים פחות. כל זאת, לפי מודל של תשלום פר קליק וקביעת תקציב כולל ליום או לחודש, שהם כבר רגילים אליו. לכן, בסופו של דבר שני הצדדים יוצאים מרוצים. פרסום באאוטבריין הוא אחד התחומים החמים היום, ואמצעי מאד אפקטיבי להתפרסם באתרים הגדולים ביותר שיש.
האם חשבתם כיצד אתם כמשווקי תוכן יכולים לשפר את ערוצי השיווק האחרים שלכם ברשת? מעבר לטיפים המצוינים המופיעים כאן, הנה כמה דרכים לשלב את העוצמה של פרסום באאוטבריין עם ערוצים אחרים.
להגדיל את הכניסות האורגניות לאתר
איך קידום אתרים מתקשר לפרסום באאוטבריין? נניח שאתם רוצים להגדיל את החשיפה למותג או למספר מותגים שלכם, ולכן מפנים אליו גולשים דרך אאוטבריין. אם תבחנו מספר גדול מספיק של עמודים מהאתר שלכם שמגיעה אליהם תנועה איכותית מאאוטבריין, תוכלו לדעת לאיזה דף יש את הנתונים הכי מוצלחים מבחינת יחס המרה, זמן שהייה באתר או שיעור יציאה ממנו.
לאחר שיש לכם את כל הנתונים האלו, תוכלו לבדוק את מילות המפתח שמקושרות לכל דף (לדוגמא, באמצעות ה-Search Console), ותוכלו להחליט ביתר קלות אילו מילים הכי כדאי לכם לקדם ומהן סדר העדיפויות הנכון בעבורכם (למשל, על ידי התחשבות גם ברמת התחרותיות של כל מילה).
שיווק מחדש (רימרקטינג)
ברגע שהגולש לחץ על קישור על מנת להגיע לתוכן שלכם, אתם יודעים שהוא הביע עניין ראשוני במוצר, בתוכן או בשירות שלכם. גם אם לא הובלתם אותו להמרה – לפחות הוא יכיר אתכם. לכן, יהיה חכם לצרף אותו לרשימת הרימרקטינג שלכם לצורך שיווק באינטרנט באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל, על מנת להגיע לאחוזי המרה גבוהים יותר. אפשר גם לתת לגולש קוד קופון או הטבה אחרת במסגרת הקמפיין, כדי לספק לו תמריץ נוסף להירשם.
דרך אחרת לעשות שיווק מחדש היא באמצעות דואר אלקטרוני – כלומר טופס הרשמה לרשימת התפוצה. לכן, עליכם להבליט את טופס ההצטרפות לרשימת התפוצה בעמוד התוכן שלכם שאליו אתם מפנים תנועה באמצעות אאוטבריין (רצוי מתחת לתוכן, לתפוס את הגולשים שיש להם עניין אמיתי בדיוורים שלכם). כך אתם יכולים להבטיח שתוכלו להמשיך ולשלוח לגולש עדכונים נוספים על תכנים או מבצעים גם בהמשך, ולזכות באמון שלהם.
אאוטבריין לצ’אט (בוטים)
אחת משיטות השיווק החדשניות ביותר באינטרנט היא באמצעות צ’אט בוטים, כמו למשל אלה שנמצאים במסנג’ר של פייסבוק. הבוטים נועדו להגיב להוראות או שאלות של גולשים באופן אוטומטי, ויכולים לשמש בתוך תחליפים לנציגים וירטואלים מאתרי אינטרנט או להציג פידים שונים מתוך האתר (כמו למשל פיד חדשות).
לא מזמן הציגה אאוטבריין בוט משלה, שמסוגל להציג פיסות תוכן הרלוונטיות למילות המפתח אותן הקיש הגולש. בנוסף, הבוט לומד את הרגלי הקריאה של המשתמש ויודע לתת לו רשימה של תכנים שיעניינו אותו באופן ספציפי. בצורה זו אתם מרוויחים פעמיים: גם מושכים עוד גולשים לאתר שלכם, וגם לא צריכים להשקיע זמן בפיתוח בוט משלכם. לאחרונה אאוטבריין פיתחו צ’אט בוט עבור CNN, מה שהוסיף להם 2 מיליון (!) קליקים ביום.
וידיאו
רוב האנשים אוהבים לצרוך וידיאו באינטרנט – זה זמין, זה על הדרך, לא לצריך לקרוא שורות על גבי שורות של טקסטים, ובעידן הסמארטפון – זה מגיע לכולם. אם העסק שלכם משקיע בהפקת סרטונים מקוריים, ניתן להביא אליהם מסה גדולה של קהל באמצעות פרסום באאוטבריין, ובמחירים שהם עדיין מהזולים שיש לאינטרנט להציע. כך אתם יכולים לחשוף את הווידיאו שלכם לקהל הרבה יותר רחב, וכמובן להוסיף קריאה לפעולה מתחת לסרטונים כדי למקסם את הפוטנציאל שלהם.
חשיפה לתכנים נוספים (בלוגים ואתרי חדשות)
באאוטבריין ישנה אופציה לקדם לא רק תכנים של אתרים אחרים, אלא גם לקדם תכנים שלכם. כך, ניתן למשוך גולשים להישאר באתר זמן רב יותר ולהפוך אותם לגולשים חוזרים בעתיד. הטקטיקה הזו מתאימה בעיקר לבלוגים ואתרי חדשות, והיא חוסכת לכם את הצורך להתקין הרחבה או לבנות אלגוריתם מיוחד לשם זאת (פתרונות שבדרך כלל יהיו פחות מוצלחים מאשר אלגוריתם התאמת התוכן המתוחכם של אאוטבריין).
פרסום ממוקד
אמנם בדרך כלל אאוטבריין לא מאפשרת למשווקים באינטרנט להפנות גולשים לעמודי נחיתה קלאסיים, אבל היא בהחלט מאפשרת להשתמש בעמודי תוכן עם באנרים שאינם מפלצתיים מדי או טפסי הרשמה. אפשר לנצל את ההזדמנות הזו כדי ליצור פרסום ממוקד בעמודים ספציפיים, וכך להגביר את הסיכוי שלכם לקבל לידים או למכור אותם למפרסמים. נניח, לדוגמא, שאתם כותבים מאמר על דיאטה שפויה שמסבירה מדוע כדי להימנע מדיאטות אינסטנט. במאמר זה תוכלו להציב באנר של קבוצות הרזיה כמו למשל “שומרי משקל”, וליהנות מאחוזי המרה גבוהים יחסית.
חשוב להבין את השלב שבו נמצא הגולש ב-Funnlel השיווקי: בדרך כלל, מי שהקליק על מודעה באאוטבריין התעניין בכותרת של הנושא, אבל זה לא מישהו שחיפש את זה באופן אקטיבי. לכן, זה לא יהיה רעיון טוב להיות אגרסיבי מדי עם התוכן ולמכור בכוח. הדרך הנכונה היא לספק ערך מעולה על הנושא המדובר, ולתת לגולש אפשרות להשאיר פרטים (ליד) אם זה מעניין אותו.
יחסי ציבור
התוכן שאותו אתם יכולים לקדם באאוטבריין מתחלק לשניים: תוכן שאתם כתבתם ונמצא ברשותכם (Owned) ותוכן שהרווחתם (Earned), כלומר, תוכן שמישהו אחר כתב עליכם – כמו למשל ריאיון שהענקתם לאתר אינטרנט מוביל, ביקורת על המסעדה שלכם וכו’. בצורה זו, אתם יכולים לשפר מאוד את יחסי הציבור שלכם מבלי הצורך לשלם סכומים מופרזים כדי להפוך את התוכן לתוכן שיווקי גלוי או סמוי (פעולה שיש לה בדרך כלל גם בעיות אתיות).