חשיבות קופירייטינג לאתר אינטרנט
אתר אינטרנט הוא ללא ספק אחת הדרכים הטובות ביותר להציג את העסק שלך ברשת, לעניין לקוחות פוטנציאליים, להיחשף בפני קהל רחב – ולהגדיל את המכירות.
כבעל עסק, חשוב לך שהגולש יישאר באתר שלך יותר מכמה שניות, יטרח לקרוא את הטקסט ויתעניין במה שיש לך להציע לו כדי לבצע רכישה. אך בתוך שפע של אתרי אינטרנט, מגוון שירותים וכמויות מידע אינסופיות – איך אפשר להצליח לתפוס את תשומת הלב של הגולש?
כאן ניתן לך טיפים לתכנון האתר, כתיבה שיווקית, קופירייטינג ועיצוב שישדרגו את אתר האינטרנט שלך, ימשכו אליו יותר גולשים כבר משלב ההופעה בתוצאות החיפוש בגוגל, ויוכלו לייצר לך הרבה יותר פניות מלקוחות, בכל יום.
1. קופירייטינג מתחיל במסר מרכזי אחד וברור
גולש שמגיע לאתר שלך כנראה מחפש מענה לבעיה או לצורך מסוים. לכן, חשוב שברגע שהוא ייכנס אליו – הוא יידע בדיוק איפה הוא נמצא והאם זה המקום שחיפש ויפתור לו את הבעיה.
המסר המרכזי באתר (וצריך להיות רק אחד כזה. לא שניים, לא שלושה ובטח שלא יותר) צריך להתייחס לצורך הזה בדיוק: מה יש לנו להציע לך. המסר הזה צריך להיות גדול, בולט, ברור ולתפוס את העין של הגולש כבר מהרגע הראשון.
2. מבנה נכון של כל עמוד באתר
כשגולש מחפש ביטוי בגוגל, התוצאות יכולות להוביל אותו לכל עמוד באתר שלך שמתאים לחיפוש שלו (ולא בהכרח לדף הבית), וחייבים לקחת את זה בחשבון בתהליך הקופירייטינג.
חשוב שבתחילת כל עמוד באתר יהיה הסבר קצר על בית העסק והשירות באופן כללי, לפני ההתייחסות לתוכן הספציפי שבו עוסק הדף. כך, הגולש לא ירגיש “אבוד”, יידע בדיוק מהו השירות שניתן באתר באמצעות כל עמוד בנפרד, והאם כאן נמצא הפתרון שחיפש.
בנוסף, כדאי שהטקסט לא יהיה ארוך מדי וגם לא קצר מדי, וכדי לעודד את הגולש לפנות אליך לפרטים או לרכישת השירות – סיים כל עמוד בפסקת הנעה לפעולה והפרטים הרלוונטיים לרכישה או ליצירת קשר.
3. שפה ברורה ומותאמת לקהל היעד
גולש שנכנס לאתר שלך הוא לקוח פוטנציאלי שמעוניין בשירות או במוצר שלך, ולא מומחה לתחום שמכיר את המונחים המקצועיים שאולי נשמעים לך כמו שפה יומיומית. וזה בדיוק התחכום של קופירייטינג באתר אינטרנט – שמירה על חוסר תחכום ועל שפה בגובה העיניים.
חשוב שהטקסט באתר ידבר בשפה פשוטה ומובנת, שתסביר לגולש מה יש לך בשבילו ובמה אתה יכול לעזור לו. נכון, זה מאוד מפתה להשתמש בשפה מרשימה וגבוהה, במילים לועזיות, במשחקי מילים ובמשפטים מתוחכמים, שירשימו אולי את עצמך ואת הקולגות שלך. אבל בסופו של דבר, זכור שהמטרה בקופירייטינג לאתר היא קודם כל לחבר בין לקוח למוצר.
שימוש בשפה לא מובנת פשוט לא יביא לך תוצאות אמיתיות – אלא רק יבלבל את הלקוח הפוטנציאלי שלך ויבריח אותו.
4. תקציר למנועי חיפוש
סביר להניח שרוב הגולשים לאתר שלך יגיעו מגוגל (או מרשתות חברתיות, אבל על כך בפעם אחרת). שים לב שברשימה של תוצאות החיפוש מופיעות כותרת ושתי שורות תקציר, שגוגל שואבת ישירות מתוכן הדף שאליו היא מפנה. אם אתה עובד עם מערכת ניהול תוכן מתקדמת, תוכל לשלוט בנוסח שתרצה שיופיע בתוצאות החיפוש ולהתבלט יותר מהמתחרים.
כאן נחוץ קופירייטינג טוב במיוחד שגם מניע לפעולה, כדי לנסח את התקציר בצורה שתמשוך את הגולש להקליק דווקא על האתר שלך. חשוב לזכור: החיפוש בגוגל הוא ההזדמנות הראשונה והטובה ביותר שלך למשוך גולשים חדשים, ולכן כדאי להשקיע מחשבה בקופירייטינג קצרצר אך אפקטיבי.
5. כשקופירייטינג ועיצוב נפגשים
גם אם תכתוב את הטקסט הכי טוב והכי מעניין, יש סיכוי שאף אחד לא יקרא אותו אם העיצוב לא יתחבר אליו, או לא יהיה מספיק מושך. בין אם אתה מבצע את הקופירייטינג לאתר בעצמך או שיש לך קופירייטרלצורך כתיבת התוכן, חשוב לשתף פעולה עם המעצב כדי להשיג את התוצאה המושלמת – אתר מרשים, מעוצב (ורצוי גם מותאם לגלישה ממכשירים ניידים) הוא כזה שייראה טוב, יצליח להבליט את המסר המרכזי, יעודד את הגולש להישאר בו כדי למצוא את כל המידע שהוא צריך, ולהשלים את מעגל הרכישה.