פרסום מודעות או פרסום כתבות: כך תבחרו נכון
פרסום עסקים באינטרנט נפוץ היום בשני אפיקים מרכזיים שכמעט כל עסק עושה בהם שימוש: פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל. בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים וחברות משקיעים את תקציבי השיווק גם בפרסום כתבות בטאבולה ואאוטבריין, לקבלת לידים איכותיים או מכירות אונליין.
פייסבוק וגוגל נחשבות לשתי דרכים מאוד זולות, מהירות ויעילות לשיווק באינטרנט של כל עסק, שירות או מוצר, המאפשרות גם מיקוד ופילוח מסוים של קהל היעד הרלוונטי לפרסום. אלא שלא כל מודעה המפורסמת בפייסבוק תתאים גם לפרסום בגוגל – ובטח שלא תתאים לפרסום כתבה באתרי התוכן הגדולים באמצעות טאבולה או אאוטבריין.
מתי מומלץ להשתמש בפרסום בגוגל?
כל אחד מאיתנו כבר נתקל בפרסום בגוגל: מודעות המופיעות מעל תוצאות החיפוש האורגניות בעמוד החיפוש בגוגל, בצד תוצאות החיפוש וגם מתחת לתוצאה האחרונה בעמוד. פרסום כזה מיועד ללקוחות אקטיביים שמחפשים מיוזמתם מידע על מוצר או שירות מסוים (למשל – מדביר באזור פתח תקווה או מעצב שיער ברמת השרון), כשמודעות גוגל המפורסמות בתשלום יופיעו במקום המיועד להן על מסך החיפוש, בהתאם למילות החיפוש שהזין המשתמש.
משום שמודעות גוגל רלוונטיות למה שחיפש הגולש בדיוק כמו תוצאות החיפוש האורגניות, יש סיכוי גבוה שהוא יקליק לא רק על תוצאות החיפוש אלא גם על המודעות בתשלום. לכן, כדאי לפרסם בגוגל עסקים, מוצרים או שירותים מבוקשים שגולשים נוטים לבצע חיפוש לגביהם.
למי מתאים פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק, לעומת זאת, מתאים ללקוחות פאסיביים: גולשים שלא חיפשו מידע על המוצר או השירות באופן פעיל, אבל מוצר או שירות כזה עשויים בהחלט לעניין אותם – ובמיוחד כשמערכת הפרסום של פייסבוק יודעת לטרגט את המודעה לקהל היעד שכנראה יהיה מעוניין במוצר או בשירות המוצעים.
בזמן הגלישה בפייסבוק, המשתמש נחשף למודעות המפרסמות מוצר או שירות כמו צימר בצפון, עגלת תינוק במבצע או שירות לבניית אתר אינטרנט, גם אם הוא לא חשב עליו ולא התעניין בו מיוזמתו. הסיבות יכולות להיות מגיל ואזור המגורים שלו, שהופכים אותו לקהל יעד מתאים למודעה, או תחום העיסוק, מצבו המשפחתי ואתרי האינטרנט בהם גלש לאחרונה ובהם הביע עניין במוצרים מסוימים.
אם המודעה בפייסבוק מעניינת את הגולש – הוא יקליק, ימשיך לקרוא עוד ואולי אפילו יהפוך ללקוח. אם המודעה לא מעניינת אותו – הוא פשוט לא יסתכל על זה ויגלול הלאה.
מתי פרסום בפייסבוק לא יעבוד?
משום שהפרסום בפייסבוק מגיע ללקוחות פאסיביים, הוא לא יעבוד כשמודעה מכוונת לנתח שוק מצומצם שקשה עד בלתי אפשרי לפלח באמצעות פייסבוק. קהל כזה הוא, לדוגמה, אנשים שבדיוק ברגע זה זקוקים לשירותי חשמלאי או אינסטלטור, כאלה שצריכים לקבוע תור לטיפול שורש אצל רופא השיניים או שבדיוק התקלקל להם מייבש הכביסה.
במקרים כאלה, תקציב הפרסום מתבזבז על קהל יעד מאוד רחב שכולל את כולם – הרלוונטיים והבלתי רלוונטיים – מה שאומר שחלק מאוד מצומצם מקהל היעד יתעניין במוצר, אם בכלל. לכן לא תמיד פרסום בפייסבוק יעבוד, אבל במקרים האלה כדאי לשקול דווקא פרסום בגוגל, שעשוי להתאים יותר.
ואולי עדיף לפרסם כתבה באאוטבריין? או טאבולה?
פרסום כתבות באתרי התוכן הגדולים כמו ynet, וואלה, מאקו ועוד – מתאים כשמדובר בעסק או חברה בקנה מידה ארצי, עם קהל לקוחות מאוד גדול (לפחות כמה עשרות אלפי אנשים), והכי חשוב – כשיש כאן בשורה אמיתית שתעניין את הקוראים. בשונה ממודעות בפייסבוק וגוגל, שמציגות מסר פרסומי מאוד קצר וקולע, פרסום בטאבולה או פרסום באאוטבריין מוביל לכתבת תוכן שהגולש שוהה בה במשך 2-3 דקות, ומקבל ממנה המון מידע עם ערך. כשקורא יוצר קשר בעקבות כתבה שקרא, הוא כבר הרבה יותר בשל להתקדם לעסקה.
איזו בשורה יכולה להיות לעסק ותתאים לכתבה כזו?
אם מדובר ברופא שיניים, למשל, פרסום כתבה יתאים במקרה שיש לאותו רופא מומחיות מיוחדת כדי שיגיעו אליו במיוחד לצורך טיפול. במקרה של עורך דין, כדאי לחשוב על מקרה מעניין שטיפל בו בהצלחה – סיפור כזה יכול בהחלט למשוך אליו לקוחות דומים. חברת נדל”ן? פרסום כתבה על פרויקט חדש עם מחיר אטרקטיבי ותוכנית הדירות לבחירה, יכולה למשוך רוכשים פוטנציאליים שקיבלו את כל המידע ומוכנים להגיע לפגישה.
רוצים להתייעץ איתנו?
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.