השיטה שלנו לפרסום ושיווק באינטרנט
שיווק ופרסום באינטרנט הם המפתח להגברת מכירות לכל עסק או חברה, היוצרים זרם קבוע של לידים המשאירים פרטי קשר, ושל קהל יעד איכותי הממשיך להיחשף לתכנים מטעם המפרסם באופן קבוע ולאורך זמן.
בזכות 15 שנות ניסיון בתחומי הדיגיטל, הפרסום והתוכן בישראל, גיבשנו אסטרטגיה פשוטה אך מבריקה לפרסום ושיווק באמצעות תוכן. פעם אחר פעם, שיטה זו הוכיחה את עצמה כדרך האפקטיבית ביותר כיום לשיווק דיגיטלי, בעזרת טרגוט של קהלי יעד רלוונטיים לעסקים וחברות בכל התחומים – בהם גם כאלה הנחשבים למאתגרים במיוחד.
פרסום כתבות: הדרך ליצירת לידים איכותיים
- יצירת תוכן מתאים. השלב הראשון באסטרטגיית דיגיטל מוצלחת הוא יצירת כתבת תוכן איכותית ובעלת ערך, המיועדת לקהל היעד הרצוי לנו, שאליו אנו מבקשים להגיע. התוכן לא בהכרח צריך להיות על העסק או המוצר הספציפי אותו מעוניינים לקדם, אך הוא חייב להתאים לקהל היעד שהגדרנו.
כך, למשל, לחברת נדל”ן נייצר כתבה על פרויקט ספציפי הנמצא בשיווק כך שתייצר לנו לידים לנדל”ן, ולמשרד למיחזור משכנתאות נייצר כתבת תוכן המפרטת כמה כסף ניתן לחסוך באמצעות מיחזור משכנתא, כדי לקבל לידים למשכנתאות.
- קידום והפצת התוכן – פרסום באאוטבריין או פרסום בטאבולה. פרסום כתבות תוכן מתבצע באמצעות פלטפורמות אאוטבריין וטאבולה, המקדמות את הכתבה הרצויה בכל אתרי התוכן בישראל, בהם אתרים כמו ynet, מאקו, וואלה ועוד (החלק המוכר יותר כ”כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך”).
התוכן המקודם ימשוך אל הכתבה רק את קהל היעד הרצוי והמתאים, שאליו אנו מכוונים. באמצעות הכתבה נצליח להוביל אותו אל האתר שלנו – מה שישמש אותנו בהמשך התהליך השיווקי.
- שיווק ופרסום חוזר בפייסבוק ו/או בגוגל לכל קוראי הכתבה (רימרקטינג). מערכות הפרסום של פייסבוק ושל גוגל מאפשרות ליצור קהל המבוסס על כל מי שקרא את הכתבה, שמאותו הרגע יתחיל להיחשף לתכנים ולפרסומי העסק באמצעות פוסטים בפייסבוק או באנרים רודפים בגוגל.
כך, גם אם הקורא לא יצר קשר או השאיר פרטים מיד לאחר שקרא את הכתבה – הוא בהחלט עשוי להבשיל ולהפוך לליד בשלב מאוחר יותר.
- פרסום בפייסבוק לקהלים דומים. השלב האחרון באסטרטגיה לשיווק באינטרנט, הוא פרסום בפייסבוק לקהלים בעלי מאפיינים הדומים לקוראי הכתבה. אלה הם קהלים הנבנים במערכת הפרסום של פייסבוק, בהתאם לקריטריונים הקיימים גם בקרב קהלי הליבה שלנו – קוראי הכתבה ורשימת התפוצה.
הם אמנם לא נחשפו לעסק קודם, אך משום שהם בעלי מאפיינים דומים לקהלי המקור – יש סבירות טובה לכך שגם הם מהווים קהל רלוונטי לפרסום.
כמה עולה לפרסם כתבה?
עלות שיווק באינטרנט מורכבת מעלויות הקמה חד-פעמיות של מוצרים כמו כתבה שיווקית, בניית אתר או דף נחיתה, מעלות שוטפת של ניהול הקמפיין (בטאבולה, אאוטבריין, פייסבוק וכדומה), ומתקציב הפרסום המומלץ.
העלות החודשית של הקמפיין תלויה בעיקר בתקציב העסק, המשפיע על היקף הפרסום וכמות הלידים שיתקבלו, ולמעשה אין לה גבול: ככל שתשקיע יותר בתקציב הפרסום, תגיע לקהל גדול יותר ותשיג יותר לידים.
אז כמה עולה ליד?
נניח שהחלטת לפרסם כתבה שיווקית באאוטבריין או בטאבולה, במטרה לקבל לידים מאנשים שקראו את הכתבה, התעניינו בנושא והשאירו פרטים ליצירת קשר.
נניח גם שהגדרנו תקציב פרסום של 6,000 שקלים בחודש, שהקמפיין עובד בצורה אופטימלית והתקציב שהוגדר הצליח להגיע ל-3,000 גולשים שקראו את הכתבה (עלות של 2 שקלים לקליק), כאשר מתוכם 60 איש השאירו פרטים (1 מתוך 50).
המשמעות היא שעלות ליד עומדת על 100 שקלים (6,000 שקלים לחלק ל-60 לידים), וכעת ניתן לתכנן בהתאם את תקציב הפרסום בחודשים הבאים.
מייצרים אלפי לידים בחודש
מליס היא סוכנות דיגיטל, פרסום ושיווק באינטרנט, הפועלת מאז שנת 2012. הצוות שלנו מורכב מאנשי פרסום, שיווק ותוכן בעלי ניסיון של יותר מ-15 שנה בתחום, באינטרנט ובדפוס, חלקן בעיתונות הכלכלית הארצית המובילה (“TheMarker” ו”כלכליסט”).
השירותים שלנו כוללים כתיבה שיווקית וקופירייטינג, ייעוץ שיווקי לעסק, כתיבת תוכן שיווקי, יצירת לידים איכותיים באמצעות קמפיינים דיגיטליים, פרסום בטאבולה ובאאוטבריין ועוד.